2, Субота - 19:33:52
Сплата земельного податку у разі переходу на спрощену систему оподаткування з IV кварталуПлатники єдиного податку відповідно до норм п. 297.1 статті 297 Податкового кодексу України звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання звітності із земельного податку за умови використання ними земельної ділянки для провадження господарської діяльності. Водночас п. 286.3 статті 286 Податкового кодексу України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за встановленою формою з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації, не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним. Згідно з п. 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов’язання щодо сплати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України визначено, що податкові декларації за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, подаються протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Отже, підприємство, яке з ІV кварталу переходить на сплату єдиного податку, має подати протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки уточнюючий розрахунок до річної податкової декларації з плати за землю та виключити із річної суми податкових зобов’язань суми податку за період жовтень – грудень на поточний рік за умови використання ним цієї ділянки для провадження господарської діяльності.
Чи можна здійснювати торгівлю алкогольними напоями або тютюновими виробами через інтернет-магазин?Відповідно до статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій. Роздрібна торгівля алкогольними напоями здійснюється відповідно до Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року №854, пунктом 4 яких передбачено, що суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити стан приміщень для роздрібної торгівлі алкогольними напоями згідно із санітарно-технічними, санітарно-гігієнічними, технологічними, протипожежними та іншими нормами, а також можливість використання електронних платіжних засобів під час здійснення розрахунків за продані товари відповідно до законодавства. Суб’єкт господарювання повинен мати торговельне приміщення (будівлю) площею не менш як 20 кв. метрів, обладнане відповідним торговельно-технологічним устаткуванням (вітрини, прилавки, пристінні гірки тощо), охоронною і протипожежною сигналізацією, з достатнім освітленням, опаленням і вентиляцією, а у випадках, передбачених законодавством, забезпечити умови для застосування реєстраторів розрахункових операцій, зберігання матеріальних цінностей. Роздрібна торгівля тютюновими виробами повинна здійснюватися відповідно до Правил роздрібної торгівлі тютюновими виробами, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 року №218, які, зокрема, передбачають наявність відповідних складських приміщень для належного зберігання та здійснення реалізації тютюнових виробів. Отже, оскільки торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами повинна здійснюватися відповідно до Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, які, зокрема, передбачають наявність відповідних торговельних та складських приміщень для здійснення реалізації цих виробів, суб’єкти господарської діяльності не мають права здійснювати торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами через Інтернет-магазин.
Перелік документів, які необхідно зберігати ФОП що використовують РРО
Суб'єкти господарювання, які використовують РРО для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані, зокрема: забезпечувати зберігання використаних та поточних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення; • щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій; • друкувати або створювати в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років; • зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.
Незабаром буде прийнятий податковий розрахунок по військовому збору
Відповідно до пп. 1.6 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (далі — ПК) платники військового збору зобов’язані забезпечувати виконання податкових зобов’язань у формі та спосіб, визначені ст. 176 ПК. Особи, які відповідно до ПК мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПК для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку (далі – податковий розрахунок) до контролюючого органу за місцем свого розташування (п. п. «б» п. 176.2 ПК). На сьогодні Державною фіскальною службою України розроблено проект форми податкового розрахунку, який передбачає відображення податковим агентом за звітний квартал загальної суми доходу, з якого утримано військовий збір, загальної суми утриманого збору, без відображення персоніфікованих даних фізичних осіб – платників військового збору.
ФОП не сплачують військовий збір з доходів від підприємницької діяльностіФізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності, незалежно від того, на якій системі оподаткування вони знаходяться, не сплачують за себе військовий збір із доходів, отриманих у межах їх підприємницької діяльності. Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи: • у формі заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику за трудовими відносинами; • у формі виграшу в державній і недержавній грошовій лотереї, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри. Військовий збір встановлюється тимчасово, до 1 січня 2015 року. Ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.
З 1 січня 2015 року звітність з ПДВ подається виключно в електронній форміЗаконом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» від 31.07.2014 року № 1621-VII пункт 49.4 статті 49 доповнено абзацом такого змісту: «Податкова звітність з податку на додану вартість подається до контролюючого органу всіма платниками в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством». Зазначені зміни наберуть чинності з 01.01.2015 року. Так, з 1 січня наступного року для всіх платників ПДВ в автоматичному режимі відкриють електронні рахунки в банку, який буде створений та підконтрольний Національному банку України. Усі податкові накладні реєструватимуться в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді, а для цього платник повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтвердженому зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними та сплатою ПДВ при імпорті товарів. Нагадуємо, для подачі електронних звітів необхідно мати електронний цифровий підпис. Його можна отримати безкоштовно у будь-якому відділенні Акредитованого центру сертифікації ключів безкоштовно.
Оновлений регламент роботи акредитованого центру сертифікації ключів
Для впорядкування процесу отримання усіма категоріями клієнтів АЦСК ІДД Міндоходів послуг електронного цифрового підпису внесено зміни до Регламенту АЦСК ІДД Міндоходів, витяг з якого можна завантажити/переглянути у розділі «Регламент роботи». Зокрема, Регламент АЦСК ІДД Міндоходів: • доповнено переліком документів для ідентифікації адміністраторами реєстрації фізичних осіб, • введена окрема частина, що передбачає порядок реєстрації державних установ, підприємств, організацій; • внесені зміни до процедур та механізмів обслуговування посилених сертифікатів тощо. Нова редакція Регламенту АЦСК ІДД Міндоходів набула чинності з 22.08.2014 р., після чого інформаційне наповнення ресурсу приведено у відповідність до чинного Регламенту АЦСК ІДД Міндоходів.
Продаж нерухомості нерезидентом
Відповідно до п. 172.1 ст. 172 Податкового кодексу не оподатковується дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки. Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 цієї статті, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного в цьому пункті, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 Податкового кодексу, тобто 5% (п. 172.2 ст. 172 Кодексу). При цьому п. 172.9 ст. 172 зазначеного Кодексу встановлено, що дохід від операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості, що здійснюються фізичними особами — нерезидентами, оподатковується згідно зі ст. 172 цього Кодексу в порядку, встановленому для резидентів, за ставками, визначеними в п. 167.1 ст. 167 Кодексу. Таким чином, якщо нерухомість перебувала у власності нерезидента більше ніж три роки, при її продажу таке майно не підлягає оподаткуванню.
ДФС України вирішує податкові проблеми платників СходуДобропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області доводить до відома платникам податків, що Державна фіскальна служба України спільно з іншими центральними органами виконавчої влади працює над розробкою заходів, які дадуть змогу платникам податків Донецької та Луганської областей уникнути загрози недотримання вимог діючого законодавства, зокрема, при виконанні податкових зобов’язань. Крім того, платники податків, які зареєстровані у Донецькій та Луганській областях, мають можливість скористатися дистанційним способом подання декларацій до податкових органів, який вже довів свою ефективність. Для такого способу звітування платникам потрібно отримати електронний ключ цифрового підпису, який безкоштовно видається у пунктах реєстрації акредитованого Центру сертифікації електронних ключів ДФС, та завантажити з веб-порталу ДФС відповідне спеціалізоване програмне забезпечення. Крім того, подати звітність можна і за допомогою сервісу «Електронний кабінет платника податків». З детальною інформацією щодо особливостей застосування податкового та митного законодавства, податкових процедур для платників Сходу, роботи податкових інспекцій можна ознайомитися на веб-порталі ДФС України у розділі Головна > БАНЕР > Інформація для Сходу України.
Спрощена ідентифікація юридичних осіб.Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє, з 29.08.2014 р. набрав чинності спільний наказ Мін’юсту України та Адміністрації Держспецзв’язку України від 11.08.2014р. № 1312/5/344, яким затверджено Тимчасовий порядок спрощеної ідентифікації юридичних осіб акредитованими центрами сертифікації ключів. Встановлено, що акредитовані центри застосовують зазначений Тимчасовий порядок для ідентифікації юридичних осіб, зареєстрованих на територіях Донецької та Луганської областей, установчі документи яких втрачені, а також фізичних осіб - представників таких юридичних осіб. Джерело: сайт міста Добропілля Мітки:
|