Добропольская ОГНИ: "Нововведения в налоговой сфере от 17.10.14"

Переглядів: 1955 0 17.10.2014 в 15:45:00 Новини податкової інспекції
Добропольская ОГНИ:

 

Припинення діяльності єдиний податок

 

      Відповідно до п. 295.1 Податкового кодексу платники єдиного податку, зокрема, другої групи сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

      Тобто сплата єдиного податку має здійснюватися вищезазначеним підприємцем незалежно від результатів його господарської діяльності.

      Податковий кодекс не містить такого поняття, як «призупинення підприємницької діяльності» для фізичних осіб — підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування.
      Водночас відповідно до п. 299.10 Податкового кодексу реєстрацію платником єдиного податку може бути анульовано шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі подання таким платником заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом. З анулюванням реєстрації платника єдиного податку відбувається фактичний перехід на загальну систему оподаткування.
      Отже, фізична особа — підприємець — платник єдиного податку може не сплачувати єдиний податок лише у разі переходу на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом, або у разі припинення підприємницької діяльності

 

ГФСУ утвердила новые редакции Справочников налоговых льгот

 

      ГФСУ утвердила новые редакции Справочников налоговых льгот, являющихся потерями доходов бюджета (№ 72/1) и прочих налоговых льгот (№ 72/2) по состоянию на 01.10.2014 г.

      В справочниках приведен перечень льгот, в частности, по налогу на прибыль, акцизному налогу, НДС, а также указано начало и конец действия таких льгот.

      Напомним, что данными справочниками следует руководствоваться при заполнении Отчета о суммах налоговых льгот за III квартал 2014 года, предельный срок представления которого - 7 ноября.

      Эту и другую отчетность можно найти в ресурсе Формы, бланки, в котором собрана такая полезная информация, как бланки, инструкции по заполнению, примеры заполнения и пр.

      Сами Справочники налоговых льгот традиционно размещаются в одноименном разделе ресурса Справочники.

 

 

Помилково пробитий чек: послідовність дій

      У разі скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку реєстрація видачі коштів здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми. Проте, якщо алгоритм роботи РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків, дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції «службова видача». При цьому забороняється реєструвати через РРО від’ємні суми з використанням операції «сторно». Якщо сума коштів, виданих під час повернення товару  раніше оплаченої послуги, перевищує 100 грн., то матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. У ньому необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги). Такий самий акт складається і за скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку, де вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа. Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб’єкта господарювання і зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності в суб’єкта господарювання бухгалтерії зазначені акти підклеюються на останній сторінці відповідної книги обліку розрахункових операцій. Разом з тим суб’єкти господарювання зобов’язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

 

Використання коштів з підприємницького банківського рахунку на непідприємницькі потреби

 

      Згідно з статтею 42 Господарського кодексу України підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

      Статтею 44 Господарського кодексу України підприємництво здійснюється на основі вільного розпорядження прибутком, що залишається у підприємця після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом

      Враховуючи вищевикладене, фізична особа – підприємець має право вільно користуватися коштами для власних потреб з розрахункового рахунку, який відкрито для здійснення господарської діяльності, за умови сплати всіх податків, зборів та інших платежів, передбачених чинним законодавством, від підприємницької діяльності.

 

Документи, що підтверджують статус податкового резидента.

      Документами, які підтверджують перебування фізичної особи — нерезидента на митній території України понад 183 календарних дні, є:

паспортний документ та/або імміграційна картка; довідка з прикордонної служби, а також документи, на підставі яких він тимчасово проживає в Україні; документи, що підтверджують право власності (користування) на житло, визначене ним як місце тимчасового проживання в Україні.

      Разом з тим, відповідно до підпункту 170.10.4 Податкового кодексу України, за результатами звітного податкового року, в якому іноземець набув статусу резидента України, він має подати річну податкову декларацію, у якій зазначає доходи з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи. Крім того, Податковий кодекс не містить норм щодо необхідності одержання нерезидентами будь-яких документів від податкових органів, що підтверджують статус резидента України.

 

 

Податковим агентам: звітність за 3 квартал 2014 року.

     

Державна фіскальна служба України у листі за №6390/7/99-99-17-02-01-17 від 06.10.2014 «Про відображення у Податковому розрахунку сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) сум податку з процентів та військового збору», за підписом Голови І. О. Білоуса висвітлює питання подання звітності податкових агентів (банківські установи, кредитні спілки), які нараховували у ІІІ кварталі 2014 року проценти на користь платників податку та податкових агентів, які нараховували й перераховували до бюджету військовий збір.
Враховуючи зміни до Податкового кодексу України, внесені Законами України від 04.07.2014 №1588 та від 31.07.2014 №1621, податковий агент зобов’язаний відобразити за звітний податковий квартал(ІІІ кв.2014 року) в податковому розрахунку за формою № 1ДФ та відображати у подальшому:

• загальну суму нарахованих у звітному періоді доходів і загальну суму утриманого з них податку (при нарахуванні процентів на користь платника податку);

• загальну суму доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них військового збору (при нарахуванні військового збору).
На сьогодні Державною фіскальною службою України розроблено проект форми податкового розрахунку, який передбачає відображення податковим агентом за звітний квартал загальної суми доходу, з якого утримано військовий збір, загальної суми утриманого збору, а також загальної суми нарахованих у звітному кварталі доходів у вигляді процентів і загальної суми утриманого з них податку без відображення персоніфікованих даних фізичних осіб – платників військового збору та без відображення персоніфікованих відомостей про фізичну особу/члена кредитної спілки, якому нараховані банківською установою або кредитною спілкою проценти.

      До набрання чинності новою формою Податкового розрахунку державні податкові інспекції приймають Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, який затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 21 січня 2014 року №49, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.02.2014 за № 228/25005.

      Після прийняття нової форми № 1ДФ, податкові агенти повинні будуть подати за новою формою новий звітний (уточнюючий) податковий розрахунок за III кв. 2014 року лише із заповнення загальної суми нарахованих у звітному кварталі доходів у вигляді процентів та доходів, із яких утримується військовий збір, і загальну суму утриманого з них податку.

      Водночас, оскільки вказана вимога до податкового агента в частині подання нового звітного (уточнюючого) розрахунку виникла не з його вини та не має на меті виправлення помилок, що призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податку, то штрафні санкції у даному випадку не будуть застосовуватись.
      Нагадуємо, що згідно Податкового кодексу України, податкові агенти зобов’язані подавати протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до державної податкової інспекції за місцем свого обліку. Граничний термін надання звіту за ІІІ квартал 2014 року – 10 листопада.

 

 

Де знайти інформацію про рахунки

      Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє, що інформацію щодо рахунків, на які необхідно перераховувати податки, збори (обов’язкові платежі), можна дізнатися завітавши до Центру обслуговування платників при ДПІ, або подзвонивши по телефону (06277)28872.

      Також, на головній сторінці веб-порталу Міністерства доходів і зборів України в розділі «Бюджетні рахунки» розміщена інформація щодо рахунків, на які необхідно перераховувати податки, збори (обов’язкові платежі), у розрізі кожного органу доходів і зборів.

 

Чи необхідно у Звіті за ф.1ДФ відображати суму допомоги по вагітності і пологам?

 

     Відповідно до п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, компенсацій (включаючи суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги інвалідам з Фонду соціального захисту інвалідів згідно із законом.
     Згідно із Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міндоходів України від 21.01.2014 № 49, сума допомоги по вагітності та пологах відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «128» як соціальні виплати з відповідних бюджетів.

 

Електронні сервіси Державної фіскальної служби України!

Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області нагадує, що на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/) розміщено електронні сервіси, скориставшись якими можна скоротити спілкування з органами Державної фіскальної служби та заощадити свій час.

Пропонуємо перелік діючих сервісів:

«Електронний кабінет платника податків» - це персональне автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна підготувати, заповнити та подати звітність в електронному вигляді.

«Реєстр платників ПДВ» - щоденно оприлюднює інформацію про реєстрацію платників ПДВ.
«Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - для перевірки надійності ділових партнерів, допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків.
Для того, аби перевірити надійність Вашого ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну його назву, ввести відому інформацію в одне з полів і система здійснює пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання і повідомляє результати пошуку.

«Інформаційно-довідковий ресурс» – сервіс, в якому у формі питань-відповідей представлена офіційна позиція Державної фіскальної служби України по всіх напрямах чинного податкового та митного законодавства.

«Анульована реєстрація платників ПДВ» - надає можливість отримати інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду.

«Пульс» - упередження неякісного обслуговування платників, вирішення суперечливих питань, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю чи митного оформлення.

«Декларування on-line» - надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи підприємцям та громадянам в електронному вигляді.

«Реєстр страхувальників» - інформація про взяття на облік платника ЄСВ, його реєстраційний номер та клас професійного ризику.

Також на даному веб-порталі розміщено сервіси «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів”, «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Адреси масової реєстрації».

 

Акцизні штрафи збільшено від двох до десяти разів

З 4 вересня 2014 року набули чинності основні положення Закону України №1638-VII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм”. Внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року №481/98-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”. Зокрема, посилено відповідальність за порушення законодавства в сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів шляхом підвищення розміру мінімальних сум штрафів від двох до десяти разів. Так, мінімальну суму штрафу:

- за виробництво спиртів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без наявності ліцензії підвищено з 8500 до 85000 гривень;

- за виробництво алкогольних напоїв із спиртів, не дозволених для їх виробництва, - з 8500 до 15000 гривень;

- за оптову (включаючи імпорт та експорт) і роздрібну торгівлю спиртами, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідних ліцензій - з 1700 до 17000 гривень;
- за роздрібну торгівлю алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), не зазначений у ліцензії, – з 1000 до 10000 гривень;
- за роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, - з 1000 до 10000 гривень;

- за оптову або роздрібну торгівлю коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої, - з 5000 до 10000 гривень;
- за виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку – з 8500 до 17000 гривень.

 

Яким чином відображаються у податковому розрахунку за формою 1-ДФ доходи у вигляді процентів?

 

     Відповідно до п.п. 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.
     Податковим агентом у строки, визначені ПКУ для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку, нарахованого за ставкою, визначеною абзацом першим п. 167.1 ст. 167 ПКУ, із загальної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці.
     Доходи, зазначені у цьому підпункті, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування.
     Податкові агенти (банки, кредитні спілки), які нараховують доходи у вигляді процентів, зазначених у п.п. 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 ПКУ, у податковому розрахунку, подання якого передбачено п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ, відображають загальну суму нарахованих у звітному податковому періоді доходів та загальну суму утриманого з них податку. При цьому у податковому розрахунку не зазначається інформація про суми окремого банківського вкладного (депозитного) або поточного рахунку, ощадного (депозитного) сертифіката, вкладу (депозиту) члена кредитної спілки у кредитній спілці, суми нарахованих процентів, а також відомості про фізичну особу - платника податку, якій нараховані такі доходи (п.п. 170.4.2 п. 170.4 ст. 170 ПКУ).
     На даний час Державною фіскальною службою України розроблено проект форми податкового розрахунку за ф. 1ДФ, який передбачає відображення загальної суми нарахованих у звітному податковому періоді доходів та загальної суми утриманого з них податку.

 

Чи оподатковуються доходи у вигляді процентів, який нараховано після 02.08.2014 за періоди до 02.08.2014?

 

     Закон України від 04 липня 2014 року № 1588-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів» набрав чинності з дати опублікування в газеті «Голос України» від 02.08.2014 № 146.
     Відповідно до п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді процентів (крім визначених у п.п. 165.1.2 та 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

     Згідно з п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка податку 15 відсотків застосовується до доходів у вигляді, зокрема:

     процентів, нарахованих на суму поточного або вкладного (депозитного) банківського рахунку;
     процентів на вклад (депозит) члена кредитної спілки у кредитній спілці.
     Підпунктом 170.4.1 п. 170.1 ст. 170 ПКУ передбачено, що податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.

     Податковим агентом у строки, визначені ПКУ для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку, нарахованого за ставкою, визначеною абзацом першим п. 167.1 ст. 167 ПКУ (15 відсотків), із загальної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці.

     Доходи, зазначені у п.п. 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 ПКУ, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування.

     Оподаткування процентів та дисконтних доходів, нарахованих на користь фізичних осіб з будь-яких інших доходів, ніж ті, що зазначені у п.п. 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 ПКУ, здійснюється у загальному порядку, встановленому ПКУ для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою, визначеною в абзаці першому п. 167.1 ст. 167 ПКУ (п.п. 170.4.3 п. 170.4 ст. 170 ПКУ).

     Враховуючи викладене вище, дохід у вигляді процентів, отриманий фізичною особою від розміщення коштів на депозитному рахунку, який нараховано після 02.08.2014 за періоди до 02.08.2014, підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах.


Джерело: сайт міста Добропілля


Агентство недвижимости Дом Доброполье



ComForm">
avatar
Наверх