Добропольская ОГНИ: "Нововведения в налоговой сфере от 09.11.14"

Переглядів: 2123 0 09.11.2014 в 05:40:31 Новини податкової інспекції
Добропольская ОГНИ:

Найчастішим порушенням у сфері готівкових розрахунків

є несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів

       Пресс - служба Державної фіскальної служби України та Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області, інформує суб’єктів господарювання – платників податків регіону.

       Переважною більшістю порушень у сфері готівкових розрахунків є неоприбуткування або неповне та несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у касу суб’єкта господарювання. Про це свідчать результати контролю значних донарахувань, який запроваджено ДФС України за результатами перевірок у цій сфері.

        Так, наприклад, під час перевірки ряду торговельних підприємств встановлено несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у книзі обліку розрахункових операцій протягом трьох днів з 5 вересня 2014 року та неоприбуткування готівки протягом семи днів з 1 вересня 2014 року на суму 118 тис. гривень. Відповідно до діючого законодавства, на суб’єкта господарювання накладено штраф у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми – 590 тис. гривень.

       Аналогічний випадок несвоєчасного оприбуткування грошових коштів, які надходили з 26 серпня по 9 вересня поточного року на загальну суму 125,5 тис. грн. і були оприбутковані до касової книги підприємства лише 6 вересня, після повернення з відпустки головного бухгалтера, який виконує і функції касира. За порушення підприємству донараховано штрафні санкції на суму 627,5 тис. гривень.

       За 9 місяців поточного року фахівцями відділу податкового аудиту Добропільської ОДПІ з аналогічних питань також проведено перевірки 25 суб’єктів господарювання. За порушення норм законодавства у сфері готівкових розрахунків донараховано та стягнуто до бюджету 32,8 тис. грн. фінансових санкцій.

       Нагадуємо суб’єктам господарювання, що згідно з нормами п.1.2. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою  Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» (із змінами та доповненнями, далі - Положення), оприбуткування готівки – це проведення підприємствами та підприємцями обліку готівки у касі на повну суму ії фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.

       Відповідно до п. 2.6.Положення уся готівка, яка надходить до кас має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися. У разі проведення готівкових розрахунків з використанням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) або використанням розрахункової книжки (далі – РК) оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК). 

       За порушення норм з регулювання обігу готівки чинним законодавством України передбачено застосування фінансових санкцій у п’ятикратному розмірі за неповне та несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у касу суб’єкта господарювання.

       Для уникнення значних штрафів Державна фіскальна служба України та Добропільська ОДПІ ще раз звертає увагу керівників та бухгалтерів суб’єктів господарювання, а також приватних підприємців на обов’язкове дотримання вимог вищевказаного Положення.

 

Ігор Білоус: «Потрібно подолати стереотип, що наша служба – це служба корупціонерів та людей, які тиснуть на бізнес» 

 

 

       Інформує прес-служба Державної фіскальної служби України.

       «Ми з вами живемо у складні часи, і, зрозуміло, що без реформ ніякого розвитку ситуації на краще та руху вперед не буде. Відповідно, нас чекають великі зміни як в адмініструванні податків, так і в стосунках з бізнесом. Проте головне, що ми маємо зробити, - це змінити ментальність і працівників фіскальної служби, і бізнесу, ліквідувати будь-які можливі варіанти корупції», – наголосив Ігор Білоус.

       За його словами, з новими реформами дуже багато повноважень буде передано на місцевий рівень, тому місцеві бюджети отримають додаткові кошти для розвитку свого регіону, водночас значно підвищиться й відповідальність на рівні області.

       Значні зміни відбудуться у спрощеній системі оподаткування – замість нинішніх шести груп планується створити три, а для спрощенців буде введено мораторій на перевірки протягом двох років. Крім того, планується запровадження для усіх груп, окрім першої, обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій.

       Реформа торкнеться й єдиного соціального внеску, ставки якого будуть значно знижені, що допоможе вивести заробітні плати з тіні. Це особливо актуально для аграрних областей України, адже в сільському господарстві задіяно чимало працівників, які офіційно не оформлені.

       «В країні триває епоха змін і від нас з вами зараз дуже багато залежить. Потрібно не лише забезпечувати стабільні надходження до бюджету, але й ефективно працювати над змінами безпосередньо у системі. Потрібно подолати стереотип, що наша служба – це служба корупціонерів та людей, які тиснуть на бізнес. Не змінивши цей стереотип – не змінимо нічого. Я думаю, нові керівники зможуть це зробити», – додав Ігор Білоус.

 

Використання сервісів ДФС економить час та кошти

       Фахівці Добропільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повторно інформують платників податків регіону про те, що на веб – порталі Державної фіскальної служби України розміщено ряд сервісів, використовуючи які Ви зекономити час та кошти. Серед найпопулярніших можна виділити наступні: «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР»), «Електронний кабінет платника податків», «Дізнайся більше про свого бізнес - партнера», «Перевірка свідоцтва платника єдиного податку», «Електронна звітність», «Реєстр страхувальників», «Анульована реєстрація платників ПДВ» тощо. Корисну інформацію для себе можуть знайти і платники податку на додану вартість. Так, відповідно до пункту 183.13 статті 183 Податкового кодексу України для інформування платників ПДВ центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, щоденно оприлюднює на своєму веб - сайті дані з реєстру платників ПДВ. Таким чином, інформацію про анульовану реєстрацію платників ПДВ можна отримати, скориставшись меню «Анульована реєстрація платників ПДВ», а для перевірки надійності ділових партнерів слід користуватись сервісом «Дізнайся більше про свого бізнес - партнера». Пошук можна здійснити за наступними реквізитами: код ЄДРПОУ, індивідуальний податковий номер або реєстраційний номер облікової картки платника податків (скорочено: рнокпп), найменування суб’єкта господарювання.

  

Змінилося керівництво – отримайте нові електронні ключі

       Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області інформує суб’єктів господарювання регіону.

       В разі якщо у платника податків виникають зміни облікових даних, тобто змінюється керівництво (директор, головний бухгалтер, або особа, уповноважена вести бухгалтерський облік), то у строк до моменту подання наступної електронної звітності потрібно отримати нові посилені сертифікати відкритих ключів на посадових осіб платника податків, які мають право підпису документів, а у разі зміни керівника суб’єкта господарювання – обов’язково переукласти договір «Про визнання електронних документів».

       Якщо договір «Про визнання електронних документів» укладається в електронній формі, то посилений сертифікат платника податків та його посадових осіб імпортуються в базу сертифікатів разом з договором. Тому для імпортування в базу сертифікатів зазначений договір необхідно переукласти. При цьому перш за все, необхідно надати відомості про зміну керівника до Державного реєстратора за місцем своєї реєстрації, а відомості про зміну головного бухгалтера – до своєї інспекції за місцем податкового обліку надавши заяву за формою № 1-ОПП.

               

                 

Інформація для користувачів безкоштовних електронних ключів

        Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів в Донецькій області нагадує користувачам безкоштовних електронних ключів, що у листопаді 2014 року спливає термін дії сертифікатів електронних ключів, які були видані до 1 грудня 2013 року.

       Згідно наказу Міндоходів і зборів України від 01.11.2013 року № 79 «Про формування посилених сертифікатів ключів з подовженим строком дії» було змінено термін користування до двох років. Таким чином, платникам, які користуються безкоштовними ключами отриманими до 01.12.2013 року необхідно у листопаді 2014 року (по завершені дії сертифікату) отримати нові безкоштовні електронні ключі з подовженим строком дії.

       З метою отримання безкоштовних електронних ключів платниками податків, що перебувають на податковому обліку в Добропільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області (разом з Олександрівським відділенням) необхідно звернутися до представника акредитаційного центру сертифікації ключів (АЦСК) Інформаційно довідкового департаменту (ІДД) Державної фіскальної служби України (ДФС).

       За довідками можна звертатися до акредитаційного центру сертифікації ключів, представники якого перебувають у Центрах обслуговування платників податків (найближче розташованих):

- Красноармійської ОДПІ ГУ Міндоходів в Донецькій області за адресою: Донецька область, м. Красноармійськ, вул. Горького,б.1 (район залізничного вокзалу), кімн. № 9 або за телефоном:

(062 39) 2-90-03;

- ДПІ у м. Краматорську ГУ Міндоходів в Донецькій області за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, вул.Машінобудівників, б. 22, кімн. № 3 або за телефоном: (062 64) 7-4387.

       Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області звертає увагу суб’єктів господарювання – платників податків та громадян регіону, що почав діяти оновлений Регламент АЦСК ІДЦ ДФС. Зокрема, Регламент було доповнено переліком документів для ідентифікації адміністраторами реєстрації фізичних осіб, конкретизований порядок реєстрації, введена окрема частина, що передбачає порядок реєстрації державних установ, підприємств, організацій. Також, були внесені зміни до процедур та механізмів обслуговування посилених сертифікатів тощо.

       Наприклад згідно з оновленим Регламентом для отримання послуг електронного цифрового підпису фізичній особі буде потрібно надати наступні документи:

- заповнена та підписана Реєстраційна картка (для фізичної особи – підприємця) встановленого зразка із згодою на обробку персональних даних підписувача, у двох примірниках;

- копія паспорта підписувача (копії 1 - 2 сторінок (3 - 6) за наявності відміток) та сторінка з відміткою про реєстрацію місця проживання), засвідчена підписом власника;

- копія посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання або паспорт громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову (для іноземних громадян);
- копія картки платника податків, засвідчена підписом власника (тільки для посадових осіб, які уповноважені на підписання звітності). За наявності у паспорті громадянина України реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міндоходів від 10.12.2013 року № 779, замість копії облікової картки платника податків може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника.    

       Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номера облікової картки платника податків, додатково подається копія сторінки паспорта з відміткою про таку відмову.

       Щоб ознайомитись з оновленим Регламентом АЦСК ІДД ДФС його необхідно завантажити з сайту Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД (acskidd.gov.ua), на якому розміщено всю необхідну інформацію.

РЕЄСТРАЦІЯ КОРИСТУВАЧІВ

       До початку реєстрації та отримання послуг електронного цифрового підпису вам необхідно обов’язково ознайомитись з цими документами:

Витяг з Регламенту АЦСК  ІДД  Державної фіскальної служби України (ДФС)

Договір про надання послуг електронного цифрового підпису (ЕЦП)

ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ

1. Строк чинності посилених сертифікатів відкритих ключів становить 2 (два) роки з моменту їх формування.

2. Відповідно до положень Регламенту АЦСК ІДД ДФС України посилені сертифікати відкритих ключів ЕЦП надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС України (http://acskidd.gov.ua).

3. У зв’язку з тим, що в межах послуг електронного цифрового підпису не передбачено надання платникам податків носіїв ключової інформації, генерація особистих ключів підписувачів виконується на носії платника податків (змінні флеш - носії, оптичні носії: CDRDRW для запису, захищені носії ключової інформації тощо). Слід зауважити, що кожен особистий ключ підписувача повинен бути записаний на окремий носій інформації. Наприклад, представнику юридичної особи необхідно мати при собі три носії інформації (для ключів директора, бухгалтера та електронної печатки).

       УВАГА! Особистий ключ має властивості прихованого файлу і відображається, якщо у налаштуваннях папок включена функція відображення прихованих файлів.

4. Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 року № 1452, працівники органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної форми власності (далі – працівники) особисто генерують ключі електронного цифрового підпису безпосередньо в установі або в акредитованому центрі сертифікації ключів.

       Генерація ключів працівників за довіреністю не дозволяється.

5. Відповідно до п. 5 постанови Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 року № 1452 органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності можуть отримувати послуги електронного цифрового підпису лише від одного акредитованого центру сертифікації ключів.

       Увага для різних категорій платників податків – пакет документів має відмінності:

     -    юридична особа

  • фізична особа – підприємець
  • фізична особа
  • самозайнята особа
  • філії та представництва юридичної особи приватного права
  • іноземні представництва
  • органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності

       Якщо ви заповнили реєстраційні заяви, зібрали необхідні документи для реєстрації та отримання послуг електронного цифрового підпису, зверніться до будь - якого представництва АЦСК ІДД ДФС за вказаною на офіційному інформаційному ресурсі: [email protected].

       В разі виникнення питань стосовно вищенаведеної інформації ви можете надіслати їх на електронну адресу: [email protected], зателефонувати до АЦСК ІДД ДФС за номером: (044) 284-00-10 або  за телефоном: 062 (39) 2-90-03.

 

З наступного року всі податкові накладні з ПДВ мають реєструватися у Єдиному реєстрі в електронному вигляді

 

       З 1 січня 2015 року законодавством передбачено, що платник податку на додану вартість зобов’язаний надати покупцю податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо накладення електронного підпису та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрації в Єдиному реєстрі підлягатимуть всі податкові накладні незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній.

       Відповідно до змін, внесених до п. 201.15 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-YI (із змінами та доповненнями, далі – ПК України) не передбачено ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних і подання до контролюючого органу копій записів у такому реєстрі в електронному вигляді, скасовуються податкові накладні на паперових носіях. Зокрема, встановлюється норма, згідно з якою платник ПДВ зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо ії реєстрації у порядку, визначеному чинним законодавством, електронного цифрового підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.

       Одночасно, зазначену статтю доповнено новим пунктом 201.11¹, згідно з яким на платників ПДВ покладено обов’язок ведення реєстру виданих та отриманих документів, зазначених у п. 201.11 ст. 201 ПК України (транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, касові чеки).   

       Платники податку у складі податкової звітності з цього податку подаватимуть контролюючому органу копії записів у таких реєстрах за відповідний період в електронному вигляді.

       Форма, порядок заповнення і подання такого реєстру встановлюються відповідно до вимог розділу II «Адміністрування податків, зборів, платежів» ПК України. Вищезазначені зміни щодо податку на додану вартість передбачені Законом України від 31.07.2014 року № 1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України».

       Отже, починаючи з 01.01.2015 року усі податкові накладні (незалежно від суми ПДВ в одній податковій накладній) підлягатимуть реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді (відповідні зміни внесено до п.11 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755 – YI).

 

Відображення у формі № 1ДФ

       Прес - службою Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) листом  від 06.10.2014 року № 6390/7/99-99-17-02-01-17 повідомлено, що низкою законів до Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-YI (із змінами та доповненнями, далі – ПК України) було внесено зміни щодо відображення в податковому розрахунку за формою № 1-ДФ загальної суми нарахованих у звітному періоді процентів і утриманого з них податку та загальної суми доходу, з якого утримано військовий збір за звітний період.

       Проте зазначено, що інформація щодо суми окремого поточного або депозитного банківського рахунку, ощадного (депозитного) сертифіката, вкладу (депозиту) члена кредитної спілки у кредитній спілці, суми нарахованих процентів та відомості про фізичну особу — платника податку, якій нараховано такі доходи, а також персоніфіковані дані фізичних осіб — платників військового збору у формі № 1-ДФ не відображаються.

       Оскільки ДФС України направлено до Міністерства фінансів України проект форми № 1-ДФ, яким передбачено відображення вищезазначених доходів, до набрання чинності новою формою подається форма, що затверджена наказом Міндоходів України від 21.01.2014 року № 49.

       Після прийняття нової форми податкові агенти зобов’язані будуть подати новий звітний (уточнюючий) податковий розрахунок за III квартал 2014 року лише із заповнення загальної суми нарахованих у звітному періоді доходів у вигляді процентів та доходів, із яких утримується військовий збір, і загальну суму утриманого з них податку. При цьому штрафні санкції згідно з п. 119.2 ст. 119 ПК України не застосовуватимуться.

                    

За невиплату зарплати та несплату ПДФО передбачено відповідальність

       Добропільська ОДПІ доводить до відома керівників підприємств та фізичних осіб – підприємців, що використовують працю найманих працівників.

        За грубі порушення законодавства України про працю, посадові особи підприємств, установ і організацій  незалежно від форми власності, а також фізичні особи - підприємці, що використовують працю найманих працівників, можуть бути притягнені до адміністративної та кримінальної відповідальності.

       Відповідно до положень Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-YI (із змінами та доповненнями) за ненарахування, неутримання або несплату (неперерахування) податків платником, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, передбачено застосування штрафу в розмірі:

- 25 % суми податку, що підлягає нарахуванню або сплаті до бюджету;
-   50 % суми податку, що підлягає нарахуванню або сплаті до бюджету – за ті самі дії вчинені повторно протягом 1095 днів;

-    75 % - за ті ж дії, вчинені протягом 1095 днів втретє і більше.

       Водночас посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та громадяни - суб’єкти підприємницької діяльності, що використовують працю найманих працівників, за порушення встановлених термінів виплати заробітної плати або її виплату в неповному обсязі, а також за порушення інших вимог чинного законодавства України про працю притягуються до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі від 30 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто від 510 до

1700 грн).   

       Така вимога передбачена частиною 1 статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення (скорочена назва: КУпАП). За грубі порушення законодавства про працю посадові особи підприємств, установ чи організацій незалежно від форми власності, а також громадяни - суб’єкти підприємницької діяльності, можуть бути притягнені до кримінальної відповідальності відповідно до норм статей 172 - 175 Кримінального кодексу України.

       Нагадуємо, що трудові відносини в Україні регулюються Кодексом законів про працю України, Законом України від 24.03.1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» та іншими законодавчими та нормативними актами з цих питань.

       Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств, установ, організацій усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб - підприємців, що використовують працю найманих працівників, яка щорічно встановлюється Законом України «Про Державний бюджет», і не може бути меншою за прожитковий мінімум. Відповідно до статті 2 Кодексу законів про працю громадяни України мають право на працю, тобто на одержання роботи з оплатою праці не нижче встановленого державою мінімального розміру.

 

                

Проценти, нараховані на грошові кошті, що обліковуються на розрахунковому рахунку фізособи-підприємця, обкладаються ПДФО

      Згідно норм з пп. 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755- YI (із змінами та доповненнями, далі ПК України) до доходу фізичної особи - підприємця не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності. «Проценти, що виплачені фізичній особі – підприємцю, незалежно від того, на якій системі оподаткування він перебуває, не включаються до складу оподатковуваного доходу, отриманого від господарської діяльності».

       Водночас, проценти, які нараховані (виплачені, надані) податковим агентом на грошові кошти, що обліковуються на розрахунковому рахунку фізичної особи - підприємця, підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) за ставкою 15 %.

       Утримання ПДФО з процентів проводять податкові агенти (банки, кредитні спілки), які звітують про процентні доходи у формі N 1-ДФ загальною сумою, без персоніфікації отримувачів.

       Фахівці Добропільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області звертають увагу суб’єктів господарювання - платників податків регіону, податкових агентів, що граничним терміном подання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку (форма № 1-ДФ) за ІІІ квартал поточного року, є 10 листопада 2014 року.

       Після прийняття нової форми розрахунку за формою № 1-ДФ (з відображенням військового збору та оподатковуваних процентів), податкові агенти зобов’язані будуть подати новий звітний (уточнюючий) податковий розрахунок за ІІІ квартал 2014 року лише із заповненням нововведених рядків. У зв’язку з тим, що вимога до податкового агента в частині подання нового звітного (уточнюючого) розрахунку виникла не з його вини, то в цьому випадку штрафні санкції застосовуватись не будуть.

           

Питання оподаткування процентів на суми банківських вкладних (депозитних) чи поточних рахунків фізичних осіб

       Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області нагадує, що згідно змін до Податкового кодексу України, внесених Законом України від 04.07.2014 року № 1588-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів», дохід у вигляді процентів (крім визначених у підпунктах 165.1.2 та 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 цього Кодексу) включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

       Зокрема, згідно з пп. 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 Податкового ко­дексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного дохо­ду платника податку не включа­ються доходи у вигляді процентів на поточні банківські рахунки, за якими на користь фізичних осіб здійснюються виключно ви­плати заробітної плати, стипен­дій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат. Ознаки таких рахунків визначаються Національним банком України.

       Водночас правовідносини, що виникають під час відкриття банками, їх від­окремленими підрозділами, які здійснюють банківську діяльність від імені банку, та філіями іноземних банків в Україні поточних і вкладних (депозитних) у національній та іноземних валютах, регулює Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків в національній та іноземних валютах, затверджена постановою Правління Національного банку України від 12.11.2003 року № 492.

       Відповідно до п. 1.8 цієї Інструк­ції банки відкривають своїм клі­єнтам за договором банківського рахунку поточні рахунки, за до­говором банківського вкладу — вкладні (депозитні) рахунки.

       Поточний рахунок — це рахунок, що відкривається банком клієнту на договірній основі для зберіган­ня грошей і здійснення розрахун­ково - касових операцій за допомогою платіжних інструментів згідно з умовами договору та вимогами законодавства України.

       Вкладний (депозитний) раху­нокце рахунок, що відкрива­ється банком клієнту на договір­ній основі для зберігання грошей, що передаються клієнтом в управ­ління на встановлений строк або без зазначення такого строку під визначений процент (дохід) і підлягають поверненню клієнту відповідно до законодавства Укра­їни та умов договору.

       З метою удосконалення порядку відкриття банками рахунків клі­єнтів постановою Правлінян Національного банку України від 18.08.2014 року № 499 главу 6 Інструкції № 492 доповнено п. 6.9 такого змісту: «Банк для зараху­вання виключно заробітної плати, стипендії, пенсії, соціальної допо­моги та інших передбачених зако­ном соціальних виплат відкриває фізичній особі окремий поточний рахунок у порядку, визначеному цією главою, або використовує вже відкритий для цих цілей ра­хунок».

       Водночас податковим агентом платника по­датку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нараху­вання (тобто банківська установа).

       Такий податковий агент у строки, визначені Податковим кодексом України для місячного податкового періоду, сплачує (перера­ховує) до бюджету загальну суму податку, нарахованого за ставкою 15 % із загаль­ної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць, зокрема на суми банківських вкладних (депозитних) або поточ­них рахунків.

       Таким чином, починаючи з 02.08.2014 року до загального місячного (річ­ного) оподатковуваного доходу платника податку не включають­ся, тобто не оподатковуються, зо­крема, доходи у вигляді процентів за тими поточними банківськими рахунками, за якими здійсню­ються виключно виплати заробітної плати, стипен­дій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат. При цьому для зарахування зазначених ви­плат банк відкриває фізичній осо­бі окремий поточний рахунок.

       Дохід платника податку у вигля­ді процентів на окремий поточний банківський рахунок за виплатами іншими, ніж вказані, а також процен­ти, нараховані на суму вкладного (депозитного) банківського ра­хунку, включаються до загального місячного (річного) оподатковува­ного доходу платника та оподат­ковуються на загальних підставах.


Джерело: сайт міста Добропілля


Агентство недвижимости Дом Доброполье



ComForm">
avatar
Наверх