Добропольская ОГНИ: "Нововведения в налоговой сфере от 14.11.14"

Переглядів: 2114 0 14.11.2014 в 22:26:16 Новини податкової інспекції
Добропольская ОГНИ:

 Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області ще раз звертає увагу та інформує платників податків і громадян регіону. Урядом розроблений пакет комплексних змін в податковій системі, який сьогодні активно обговорюється у суспільстві.      

       Основними напрямками реформування податкової системи є. зокрема, скорочення кількості податків — замість 22-х залишаться тільки 9. А це, менше звітності для бізнесу і простота в їх адмініструванні для держави. До того ж передбачено спрощення розрахунку податку на прибуток — на основі фінансової звітності підприємств. Також з наступного року буде впроваджено електронне адміністрування ПДВ.

      Передбачається зниження ставок єдиного соціального внеску. В той же час для працедавців буде підвищена відповідальність.

       Очікуються зміни в легалізації активів заможних громадян і контроль великих витрат. Планується впровадження прогресивної шкали оподаткування для пасивних прибутків.

       Ще один важливий крок для малого і середнього бізнесу — це зниження на 50% ставок єдиного податку. Також передбачається введення на 2 роки мораторію на перевірки малого бізнесу.

       Крім того, податкова реформа пророкує зміцнення фінансової самостійності місцевих бюджетів. Завдяки змінам, за місцевими бюджетами будуть закріплені стабільні джерела прибутків і розширена прибуткова база. Адже від того, як фінансуються бюджети територій, залежить благополуччя кожного регіону країни.

 

Реформування податку на прибуток підприємств

       Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області інформує платників податків і громадян регіону.

       Як відомо, у вересні урядом було внесено на розгляд Верховної Ради України пакет ініціатив, покликаних докорінно змінити системи міжбюджетних відносин, оподаткування та соціального страхування. Йдеться, зокрема, про законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших законів України (щодо податкової реформи)» (реєстраційний номер 5079).

       Головною перевагою реформування податку на прибуток підприємств є формування об'єкта оподаткування за стандартами бухгалтерського обліку.

Адміністрування цього податку суттєво спроститься з одночасним збереженням річного звітного періоду для платників податку, у яких доходи, що враховуються, за останній річний звітний період не перевищують 20 млн. грн. (зараз – 10 млн. грн.).
       Платники податків з більшими обсягами доходів коригуватимуть фінансовий результат на 3 (замість існуючих 49) податкові різниці: амортизація, резерви, фінансові операції. У тому числі скасовуються різниці щодо витрат на навчання, ремонт, відрядження тощо.

       Нагадуємо, що з Концепцією реформування податкової системи України можна ознайомитися на офіційному веб - порталі Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) у розділі «Громадські обговорення»:

(http://sfs.gov.ua/baneryi/gromadski-obgovorennya/g...).

        Електронна адреса для пропозицій громадськості: [email protected].

 

Оподаткування операцій від надання в оренду нерухомого майна

 

       Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області доводить до відома платників податків і громадян регіону.

       Згідно з пп. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-YI (із змінами та доповненнями, далі – ПК України) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 ПК України. 

       Відповідно до пп. «б» пп. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 ПК України, дохід з джерелом його походження з України — це будь - який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у вигляді, зокрема, доходів від надання резидентам або нерезидентам в оренду (користування) майна, розташованого в Україні.

       Згідно з пп. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 ПК України якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку — орендодавець.

       При цьому такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені цим Податковим кодексом для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображається у річній податковій декларації. У разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку — орендодавця за формою та у спосіб, встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1242.

       Отже, у разі якщо фізична особа (орендодавець) у 2014 році здає свою квартиру в оренду фізичній особі (орендарю), яка не є суб’єктом господарювання, то податок на доходи фізичних осіб орендодавець повинен сплачувати щокварталу протягом 2014 року, а декларацію подати до 01.05.2015 року Дохід від здавання в оренду власного нерухомого майна підлягає оподаткуванню за ставками 15 (17)%, визначеними в ст. 167ПК України.

 

Питання оподаткування процентів на суми банківських вкладних (депозитних) чи поточних рахунків фізичних осіб

       Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області нагадує платникам податків та громадянам регіону , що згідно змін до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року (із змінами та доповненнями, далі – ПК України), внесених Законом України від 04.07.2014 року № 1588-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів»дохід у вигляді процентів (крім визначених у підпунктах 165.1.2 та 165.1.41 п. 165.1 ст. 165ПК України) включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

       Зокрема, згідно з пп. 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 Податкового ко­дексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного дохо­ду платника податку не включа­ються доходи у вигляді процентів на поточні банківські рахунки, за якими на користь фізичних осіб здійснюються виключно ви­плати заробітної плати, стипен­дій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат. Ознаки таких рахунків визначаються Національним банком України.

       Водночас правовідносини, що виникають під час відкриття банками, їх від­окремленими підрозділами, які здійснюють банківську діяльність від імені банку, та філіями іноземних банків в Україні поточних і вкладних (депозитних) у національній та іноземних валютах, регулює Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків в національній та іноземних валютах, затверджена постановою Правління Національного банку України від 12.11.2003 року № 492 (далі – Інструкція № 492).

       Відповідно до п. 1.8 цієї Інструк­ції банки відкривають своїм клі­єнтам за договором банківського рахунку поточні рахунки, за до­говором банківського вкладу — вкладні (депозитні) рахунки. Поточний рахунок — це рахунок, то відкривається банком клієнту на договірній основі для зберіган­ня грошей і здійснення розрахун­ково-касових операцій за допомогою платіжних інструментів згідно з умовами договору та вимогами законодавства України. Вкладний (депозитний) раху­нок — це рахунок, що відкрива­ється банком клієнту на договір­ній основі для зберігання грошей, що передаються клієнтом в управ­ління на встановлений строк або без зазначення такого строку під визначений процент (дохід) і підлягають поверненню клієнту відповідно до законодавства Укра­їни та умов договору.

       З метою удосконалення порядку відкриття банками рахунків клі­єнтів постановою Правлінян Національного банку України від 18.08.2014 року № 499 главу 6 Інструкції № 492 доповнено п. 6.9такого змісту: «Банк для зараху­вання виключно заробітної плати, стипендії, пенсії, соціальної допо­моги та інших передбачених зако­ном соціальних виплат відкриває фізичній особі окремий поточний рахунок у порядку, визначеному цією главою, або використовує вже відкритий для цих цілей ра­хунок».

       Водночас податковим агентом платника по­датку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нараху­вання (тобто банківська установа).

       Такий податковий агент у строки, визначені Податковим кодексом України для місячного податкового періоду, до бюджету сплачує (перера­ховує) загальну суму податку, нарахованого за ставкою 15% із загаль­ної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць, зокрема на суми банківських вкладних (депозитних) або поточ­них рахунків.

      Таким чином, з 02.08.2014 року до загального місячного (річ­ного) оподатковуваного доходу платника податку не включають­ся, тобто не оподатковуються, зо­крема, доходи у вигляді процентів за тими поточними банківськими рахунками, за якими здійсню­ються виключно виплати заробітної плати, стипен­дій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат. При цьому для зарахування зазначених ви­плат банк відкриває фізичній осо­бі окремий поточний рахунок.

       Дохід платника податку у вигля­ді процентів на окремий поточний банківський рахунок за виплатами іншими, ніж вказані, а також процен­ти, нараховані на суму вкладного (депозитного) банківського ра­хунку, включаються до загального місячного (річного) оподатковува­ного доходу платника та оподат­ковуються на загальних підставах.

                       

 

Перевірте, чи Ваш касовий апарат - в реєстрі ?

       Добропільська ОДПІ ГУ МІндоходів у Донецькій області повідомляє суб’єктів господарювання, що наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) від 14.10.2014 року № 190 оновлено Державний реєстр регістраторів розрахункових операцій, (далі – РРО), дозволених для використання суб’єктами господарювання. До нього увійшло 108 моделей касових апаратів. Вони відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно - звітної інформації до органів фіскальної служби України в електронній формі.

       Реєстр представлено у вигляді таблиці, що складається з двох частин: перша – містить перелік моделей, дозволених до первинної реєстрації в органах державної податкової служби; друга – містить перелік моделей, строк первинної реєстрації (дії сертифікатів відповідності) яких закінчився. Крім того, в таблиці наведено наступну інформацію щодо кожної моделі: назва, версії внутрішнього програмного забезпечення, найменування та місцезнаходження заявника і виробника, строк первинної реєстрації в органах ДФС України, дата та номер рішення про включення до Державного реєстру а також сфера застосування відповідного РРО.

       З оригіналом документа та оновленим переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на офіційному веб - порталі ДФС України (http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/).

 

Дії суб’єктів господарювання у разі

помилкового пробиття чеку

       Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області нагадує суб’єктам господарювання регіону про особливості процедури скасування помилково проведеної суми розрахунку через реєстратор розрахункових операцій (далі – РРО).

       Якщо РРО забезпечує окреме накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків, то ми можемо реєструвати від’ємну суму. При цьому на помилково вибиту суму роздруковується фіскальний чек видання коштів.

       У разі, якщо РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків, то використовують реєстрацію видання коштів за допомогою операції «службове видання». Необхідність здійснення такої операції спрямована на забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті РРО. У результаті виконання цієї операції касир здійснює скасування помилково проведеної суми розрахунків, тобто виправляє допущену помилку і роздруковує чек із правильною сумою розрахунків. У цьому випадку необхідно скласти акт про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунків.

       Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведених через РРО сум розрахунку передаються до бухгалтерії суб’єкта господарювання і зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності бухгалтерії зазначені акти підклеюються в книгу обліку розрахункових операцій.

       Суб’єкти господарювання зобов’язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, фіскальний чек на повну суму проведеної операції.

 

Затверджено нову форму декларації по ПДВ

       Міністерство фінансів України наказом від 23.09.2014 року № 966 затвердив:
- форму податкової декларації по податку на додану вартість;

- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань по податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок;

- розрахунок податкових зобов'язань, нарахованих одержувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які поставляються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України;

- порядок заповнення і представлення податкової звітності по податку на додану вартість.
       Міністерством фінансів України 22.09.2014 року прийнято наказ № 958 «Про затвердження форми реєстру виданих та отриманих податкових накладних та порядку його ведення», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2014 року за N 1228/26005.

       Реєстр ведеться платниками ПДВ в електронному вигляді та за власним бажанням платника у паперовому вигляді. Він є основою для відображення зведених результатів такого обліку в податкових деклараціях з ПДВ.

       Водночас Реєстр податкових накладних (ПН) зазнав таких змін:

  • виключено рядок 06 «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість» (у зв’язку зі скасуванням цих свідоцтв з 01.01.2014 року);
  • додано графи для відображення ставки 7% на операції з постачання лікарських засобів та виробів медичного призначення ;
  • графу «Звільнені від оподаткування, не є об'єктами оподаткування (сума постачання)» Розділу I розділено на дві: «звільнені від оподаткування (сума постачання)» та «не є об'єктами оподаткування (сума постачання)»;
  • у Розділі II «Отримані податкові накладні» для відображення основної ставки та ставки 0% тепер передбачено окремі графи;
  • уточнено, що право підпису Реєстру має керівник (уповноважена особа) / фізична особа (законний представник) та головний бухгалтер (особа, відповідальна за ведення бухгалтерського обліку).
  • Мінфін наказом від 22.09.2014 року № 957 затвердив нову форму податкової накладної та Порядок її заповнення.
  • Згідно з документом, в новій формі з'явиться графа 9, в якій відображаються операції, що підлягають обкладенню ПДВ за ставкою 7 %. Аналогічна графа 11 додана в розрахунок коригування.
  • У зв'язку з цим були внесені зміни і в сам Порядок заповнення податкової накладної, пункт 13 якого виклали таким чином: «Операції, що оподатковують за нульовою, основною ставкою або ставкою 7 %, відображаються в окремих рядках податкової накладної (не допускається заповнення в одному рядку одночасно граф 8 - 11)» .
  • Накази набирають чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем їх офіційного опублікування, з 01.12.2014 року.
  •  

 

Податкову накладну з ПДВ потрібно зареєструвати в єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) до 23:00

 

       Внесення до єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) відомостей, що містяться в податковій накладній або розрахунку коригування, здійснюється шляхом надання територіальним органів Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України) впродовж операційного дня цих документів в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису і внесення відповідних відомостей до реєстру.

       Операційний день триває з 0 до 23 години. Тому подавати податкову накладну для реєстрації потрібно саме в цей проміжок часу. Платник ПДВ реєструє податкові накладні в ЄРПН не пізніше 15 календарних днів від дати їх складання. Якщо п'ятнадцятий день, що йде за днем їх виписки, припадає на святковий або вихідний, то терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не переносяться.

 

Для електронного адміністрування ПДВ необхідно отримати ключі електронного цифрового підпису (ЕЦП)

       Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області інформує та нагадує суб’єктам господарювання – платникам податків регіону, що з 1 січня 2015 року в Україні запроваджується електронне адміністрування ПДВ.

       Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість затверджено постановою КМ України від 16.10.2014 року № 569, яка набрала чинності з 29 жовтня 2014 року.

       Щоб отримати якісні послуги електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), платникам необхідно звернутися до будь - якого центру сертифікації електронних ключів, представництва якого розміщені в територіальних органах Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України).

       До послуг ЕЦП, які надаються представником акредитованого центру сертифікації ключів інформаційно - довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (далі - АЦСК ІДД ДФС України), належать:

- реєстрація заявників;

- надання у користування надійних засобів ЕЦП;

- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;

- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;

- надання послуги фіксування часу;

- консультативні послуги за зверненням підписувачів.

   http://www.dobrepole.com.ua/


Джерело: сайт міста Добропілля


Агентство недвижимости Дом Доброполье



ComForm">
avatar
Наверх