Добропольская ОГНИ: "Нововведения в налоговой сфере от 17.09.13"

Переглядів: 1586 0 18.09.2013 в 16:18:40 Новини податкової інспекції
Добропольская ОГНИ:

Путівка на відпочинок: з ПДФО та без нього


     Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що
, законодавством визначено: не є об'єктом оподаткування ПДФО вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування на території України платника податку або його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески члена такої профспілки, або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування.

       Якщо путівки надаються платнику податку в іншому порядку, зокрема, за рахунок коштів підприємства-працедавця, то їх вартість (знижка зі вартості) розглядається з метою оподаткування як додаткове благо, надане платнику податку його працедавцем, який підлягає обкладенню ПДФО.


Приватні підприємці


    Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, Міністерством доходів і зборів України оприлюднено проект наказу «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення».

    Запропонована форма Книги спрощується порівняно з чинною, оскільки передбачається заповнення тільки 9-ти граф, а не 12-ти.

   У новій Книзі необхідно буде відображати:

- період обліку (день, місяць, квартал, рік);

- суму доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності або незалежної професійної діяльності;

- суму повернутих коштів за товари (роботи, послуги);

- загальну суму отриманого доходу, що підлягає декларуванню (гр. 2 - гр. 3);

- витрати, пов'язані з господарською діяльністю або з здійсненням незалежної професійної діяльності (реквізити підтверджуючого документа, суму витрат, пов'язаних з придбанням товарів, витрати на оплату праці найманих працівників, інші витрати, пов'язані з отриманням доходу);
- суму чистого оподатковуваного доходу (гр. 4 - гр. 6 - гр. 7 - гр. 8).

    Як бачимо, у новій формі внутрішнє переміщення товару вже не відбивається.
Також варто зазначити, що Порядком ведення Книги передбачено застосування її в електронному вигляді. При цьому допускаються виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається негативне чи позитивне значення.


Отримання дивідендів фізичними особами


     Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків про те  що
,зниження ставки податку на доходи фізичних осіб доходу, отриманого у вигляді дивідендів. Такі доходи оподатковуються у відповідності з п. 167.2 ПКУ за ставкою  5відс.

     У той же час дивіденди на користь фізичних осіб за акціями або іншими корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає сплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка перевищує суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право) такого емітента, прирівнюються для цілей оподаткування до заробітної плати.

    Особою, відповідальною за утримання та перерахування до бюджету ПДФО при виплаті дивідендів, залишається емітент або інша особа, яка за дорученням емітента здійснює нарахування і виплату дивідендів.

    Як і раніше, доходи у вигляді дивідендів остаточно оподатковуються ПДФО при їх виплаті та за їх рахунок.


Який порядок добровільного виходу учасника колективного об'єднання житлово-будівельних кооперативів, яке згідно із статутом відповідає визначенню кооперативного об'єднання, якщо в статуті не визначено порядок виходу учасників

 

    Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, згідно з визначенням ст. 30 Закону України «Про кооперацію» від 10.07.2003 р. № 1087-IV (далі – Закон № 1087-IV) кооперативне об'єднання – спілка, ліга, асоціація, альянс та інші форми добровільного об'єднання кооперативів за видами діяльності чи територіальною ознакою з метою створення сприятливих умов для діяльності кооперативів, що входять до його складу, та їх членів. 

    Якщо порядок виходу учасника колективного об'єднання житлово-будівельних кооперативів у статуті відсутній, необхідно керуватися нормами чинного законодавства. Згідно із ст. 13 Закону № 1087-IV членство в кооперативі припиняється в тому числі й у разі добровільного виходу з нього. Відповідно до ст. 15 цього Закону вищим органом управління кооперативу є загальні збори членів кооперативу, до компетенції яких належить, зокрема, затвердження статуту кооперативу та внесення до нього змін, прийняття інших рішень, що стосуються діяльності кооперативу; затвердження рішення правління або голови про прийняття нових членів та припинення членства.

    Враховуючи вищезазначене, підстави та порядок виходу члена із кооперативу повинні бути визначені статутом кооперативу. У статуті не передбачено подання членом кооперативу заяви про вихід, отже відповідно до ст. 15 Закону № 1087-IV та роз'яснення Держкомпідприємництва від 06.11.2008 р. № 9393 питання про припинення членства у кооперативі віднесено до компетенції загальних зборів.

   Статтею 15 Закону № 1087-IV передбачено, що рішення загальних зборів членів (зборів уповноважених) кооперативу про прийняття, внесення змін до статуту, вступ до кооперативного об'єднання або вихід з нього та про реорганізацію або ліквідацію кооперативу вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як 75 відсотків членів кооперативу, присутніх на загальних зборах. З інших питань рішення приймаються простою більшістю голосів членів (уповноважених) кооперативу, присутніх на його загальних зборах.

     У ч. 1 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі – Закон № 755-IV) визначено перелік документів, які повинна подати юридична особа для проведення державної реєстрації змін до установчих документів. Частиною третьою даної статті встановлено, що у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається, зокрема, нотаріально посвідчена копія заяви фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасників). 

    Таким чином, при поданні суб'єктом господарювання державному реєстратору документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, пов'язаних із зміною складу засновників, зокрема, із виходом члена кооперативу, слід подати копію протоколу загальних зборів.

     Відповідно до норм ст. 21 Закону № 1087-IV у разі виходу або виключення з кооперативу фізична чи юридична особа має право на одержання своєї загальної частки натурою, грішми або (за бажанням) цінними паперами відповідно до їх вартості на момент виходу, а земельної ділянки – в натурі. Необхідно зазначити, що повернення паю в натурі повинно оформлюватися відповідним актом приймання-передачі.

    Отже, члену об'єднання, який бажає вийти з його складу, необхідно, по-перше, прийняти відповідне рішення загальних зборів кооперативу, яке оформлюється протоколом. По-друге, голова такого кооперативу має подати заяву до про вихід із об'єднання, після чого питання виходу кооперативу з об'єднання, а також питання внесення змін до статуту виноситься на розгляд загальних зборів об'єднання, рішення яких також оформлюється протоколом. І, по-третє, необхідно зареєструвати внесені до статуту зміни у порядку, визначеному Законом № 755-I

                                                                        

Транспорт



     Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, Міністерство доходів і зборів України оприлюднило проект постанови КМУ про затвердження форм довідок:

- про сплату податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів;
- про звільнення від сплати податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.
     Митним органам при ввезенні транспортних засобів в Україну і виробникам транспортних засобів при їх реалізації пропонується починати їх видавати, не чекаючи введення в дію цих форм як бланків суворої звітності.

    Нагадаємо, що довідки про сплату та про звільнення від сплати утилізаційного екоподатку видаються власникам транспортних засобів:

- виробником транспортних засобів на внутрішньому ринку України, не взяли на себе зобов'язання з їх утилізації або виключеним з реєстру зобов'язалися забезпечити утилізацію;
- митним органом у разі пропуску транспортного засобу (кузова) або партії транспортних засобів (кузовів) в Україну.

    При переході права власності на транспортний засіб, з якого сплачено або не сплачено податок у зв'язку із звільненням, попередній власник транспортного засобу передає наступному власникові довідку про сплату або про звільнення від сплати податку.
У текстах Законів про автомобільний транспорт, про дорожній рух і про міліцію виключено посилання на шляхові листи будь-яких автотранспортних засобів, в тому числі вантажних автомобілів.
    Отже, підприємства, які використовують автотранспортні засоби, мають право не виписувати водіям шляхові листи. При необхідності підприємства самостійно приймають рішення щодо використання шляхових листів у своїй господарській діяльності.
Незважаючи на потреби в документальному оформленні експлуатації легкових автомобілів, форма подорожнього листа для них була скасована. Для легкових автомобілів рекомендується застосовувати самостійно виготовлені бланки подорожніх листів з обов'язковими бухгалтерськими реквізитами.

    Міністерство доходів і зборів України повідомило, що для податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів при заповненні графи 47 митної декларації буде використовуватися код 093 з Класифікатором документів видів надходжень бюджету, що контролюються митними органами, затвердженого наказом Мінфіну від 20.09.2012 р. № 1011.
     При використанні відповідних способів розрахунків у разі звільнення від сплати податку використовується код 06 (лист Міндоходів України від 29.08.2013 р. № 16468/7/99-99-24-01-07-17).




загрузка...

Податок на додану вартість



     Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, до 1 січня 2014 року платники податку можуть за власним бажанням отримати бюджетне відшкодування ПДВ у вигляді казначейського фінансового векселя.
    Тобто платники зможуть самостійно визначати, в якій формі отримувати бюджетне відшкодування: грошима або векселями.

    Зазначимо, що сума ПДВ, що підлягає відшкодуванню з бюджету шляхом видачі фінансових казначейських векселів, ділиться на рівні частини. На кожну таку частину видається окремий казначейський фінансовий вексель зі строком платежу в один, два, три, чотири роки і п'ять років.

     При цьому платник податків має право сплачувати суми будь-яких узгоджених грошових зобов'язань, які сплачуються до Держбюджету, шляхом пред'явлення до сплати казначейського фінансового векселя, але не раніше настання строку платежу, визначеного у такому векселі.

    На думку податківців, якщо накладна на імпортний товар виписана за передоплатою, а після оформлення ВМД був уточнений код УКТ ЗЕД, то у такому разі фактично відбувається зміна номенклатури товару. Тому необхідно в обов'язковому порядку виписати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, складеної на першу подію.

     Крім того, необхідно виписати іншу податкову накладну на товари, що імпортуються, в якій зазначити уточнені (правильні) коди УКТ ЗЕД, зазначені в належним чином оформленої ВМД.
    Також нагадуємо, що податкова накладна, виписана при імпорті підакцизних товарів, підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній.


Надання безоплатних адміністративних послуг платникам податків


     Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області нагадує платникам податків що,на виконання частин першої та другої статті 8 Закону України від   6 вересня 2012 року №5203-VI «Про адміністративні послуги» та з метою забезпечення платників податків повною та достовірною інформацією про порядок надання адміністративних послуг наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 №161 (далі – Наказ №161) затверджено Тимчасовий перелік безоплатних адміністративних послуг у кількості 55 послуг, що надаються Міністерством доходів і зборів України та його територіальними органами платникам податків.

     Із зазначеного переліку на місцевому рівні (ДПІ області) надаються 25 безоплатних адміністративних послуг, а саме:

     1).  Видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків.

     2).  Внесення до паспорта громадянина України відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.

     3).  Видача документів про взяття на облік платника податків.

     4).  Видача довідки про зняття з обліку платника податків.

     5).  Видача довідки про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів платникам податків, які припиняються/припиняють підприємницьку діяльність.

     6).  Видача свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість.

     7). Видача свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб’єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість.

     8). Видача рішення про внесення, повторне внесення, виключення, відмову у внесенні установи (організації) до/з Реєстру неприбуткових установ та організацій або присвоєння установі (організації) іншої ознаки неприбутковості.

     9). Видача довідки про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи).

     10). Видача свідоцтва про реєстрацію суб'єкта індустрії програмної продукції як суб'єкта, який застосовує особливості оподаткування.

     11).  Видача торгового патенту.

     12). Видача довідки про набуття або підтвердження сільськогосподарським товаровиробником статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку.

     13). Видача свідоцтва платника єдиного податку.

     14). Реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку.

     15).  Реєстрація книги обліку доходів і витрат.  

     16). Видача довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію).

     17). Видача довідки про сплату податку на доходи фізичних осіб платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку.

     18). Видача довідки про сплату роботодавцем податків та зборів (обов'язкових платежів).

     19). Видача довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, що контролюються органами державної податкової служби.

     20). Підготовка висновку про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань.

     21). Реєстрація реєстратора розрахункових операцій.

     22). Реєстрація книг обліку розрахункових операцій.

     23). Реєстрація розрахункових книжок.

     24). Засвідчення довідки про проведення декларування валютних цінностей, доходів та майна, що належать резиденту України і знаходяться за її межами.

     25). Реєстрація довідки про відсутність у суб’єктів підприємницької діяльності за межами України валютних цінностей та майна.

     Також, Наказом №161 затверджено 91 Інформаційну картку адміністративних послуг, якими передбачено, зокрема, нормативно – правові акти, що регламентують надання кожної з послуг; перелік документів, необхідних для їх отримання; платність, терміни та результат їх надання.

     Інформаційні картки розміщені у приміщеннях Центрів обслуговування платників податків у доступному місці для відвідувачів.

Джерело: сайт міста Добропілля


Агентство недвижимости Дом Доброполье



ComForm">
avatar
Наверх