24, Неділя - 20:40:29
Шановні платники податків! Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, Міністерство доходів і зборів України розпочало он-лайн опитування щодо діючих інструментів надання пропозицій по удосконаленню податкового законодавства та їх недоліків. Анкета із відповідними питаннями розміщена на офіційному сайті Міністерства доходів і зборів України у розділі «Опитування». Пропонуємо долучитися до процесу удосконалення інструментарію надання пропозицій, що потребують законодавчого врегулювання, шляхом прийняття участі у зазначеному опитуванні Міжнародні двосторонні договори запобігають подвійному оподаткуванню Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, зростання інвестиційних потоків між країнами багато в чому залежить від інвестиційного клімату. Важливим елементом цього є запобігання або ліквідація міжнародного подвійного оподатковування у відношенні одного і того ж самого доходу. Тому загальні цілі двосторонніх податкових договорів включають захист платників податків від подвійного оподатковування з метою посилення потоку міжнародної торгівлі, інвестицій та передачі технологій. Право на використання переваг відповідного міжнародного договору про уникнення подвійного оподаткування визначено положеннями Податкового кодексу України. З метою належного застосування положень угод про уникнення подвійного оподатковування на офіційному сайті Міністерства доходів і зборів України у підрозділі «Міжнародне співробітництво» розділу «Діяльність» розміщено посилання на російськомовну версію. загрузка... ФОП платник єдиного податку другої групи надає в оренду нерухомість юридичній особі як фізична особа, якщо такий вид діяльності зазначено у свідоцтві платника єдиного податку. Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, відповідно до пп.2 п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до другої групи платників єдиного податку належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; обсяг доходу не перевищує 1 000 000 гривень. Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи - підприємці належать виключно до третьої або п’ятої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для таких груп. Згідно з п.1 ст.320 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV (зі змінами та доповненнями) власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом. Вказане положення також стосується використання майна, яке надається в оренду підприємцем на спрощеній системі оподаткування. Не можуть бути платниками єдиного податку, зокрема, фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів (пп.291.5.3 п.291.5 ст.291 ПКУ). Отже, фізична особа - підприємець платник єдиного податку другої групи, яка обрала вид господарської діяльності «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна», не має права надавати в оренду нерухомість юридичній особі як фізична особа. З якого місяця ФОП, яка обрала спрощену систему оподаткування, звільняється від сплати ЄВ, якщо вона набула права на пенсію за віком не з початку звітного періоду Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, відповідно до п. 4 частини 1 ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування. Такі платники зобов’язані сплачувати ЄВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ (абз. 3 частини 8 ст. 9 Закону № 2464). Пунктом 3 частини 1 ст. 7 Закону № 2464 визначено, що ЄВ для платників, зазначених у п. 4 частини 1 ст. 7 Закону № 2464, які обрали спрощену систему оподаткування, нараховується – на суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. Згідно частини 4 ст. 4 Закону № 2464 фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе ЄВ, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Статтею 26 Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-ІV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» визначено умови призначення пенсій за віком. Отже, фізична особа – підприємець, яка обрала спрощену систему оподаткування, нараховує та сплачує ЄВ за кожний повний або неповний відпрацьований місяць. Враховуючи викладене вище, місяць, в якому фізична особа – підприємець на спрощеній системі оподаткування набула право на пенсію за віком, відноситься до базового звітного періоду, за який сплачується ЄВ у розмірі, що визначається платником самостійно, але не менше мінімального страхового внеску. Таким чином, зазначена особа звільняється від сплати за себе ЄВ з місяця, що настає за датою призначення платнику пенсії. В подальшому така особа можє бути платниками ЄВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Право ФО укласти договір про добровільну сплату ЄВ та який розмір при цьому передбачений. Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, відповідно до абзацу п’ятому частини 1 ст. 10 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску, є: особи, які досягли 16-річного віку та не належать до платників єдиного внеску(не є застрахованими особами), визначених пунктами 2 – 14 частини першої статті 4 Закону № 2464 у тому числі іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або працюють в Україні, громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, - на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування. З особою, яка подала заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, в строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви укладається договір про добровільну участь відповідно до типового договору (абз. 3 частини 3 ст. 10 Закону № 2464). Базою нарахування єдиного внеску для осіб, які виявили бажання брати участь в одному з видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, є суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу (п. 3 частина 1 ст. 7 Закону № 2464). Згідно п. 4 частини 1 ст. 1 Закону № 2464 максимальна величина бази нарахування єдиного внеску дорівнює сімнадцяти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок. Мінімальний страховий внесок визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця ( п. 5 частини 1 ст. 1 Закону № 2464). Абзацом другим частини 6 ст. 10 Закону № 2464 передбачено, що для осіб, зазначених, зокрема, в абзаці п’ятому частини 1 ст.10, які виявили бажання брати участь в одному з видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, розмір єдиного внеску визначається у таких відсотках до бази нарахування єдиного внеску, передбаченої п. 3 частини 1 ст. 7 Закону № 2464: на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування - 33,2 відс., на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - 1,5 відс., на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, - 1,9 відс., на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, - 1,51 відсотка. Єдиний внесок для осіб, зазначених в абзацах третьому - п’ятому частини 1 ст.10 Закону № 2464, які виявили бажання брати участь у декількох видах загальнообов’язкового державного соціального страхування, встановлюється у розмірі, визначеному частиною 11 ст. 8, та розподіляється відповідно до частини 23 ст. 8 цього Закону У разі бажання осіб, зазначених в абз. 1 частини 11 ст. 8 Закону № 2464, брати участь на добровільних засадах: у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, єдиний внесок встановлюється у розмірі 36,6 відс. визначеної для цієї категорії осіб бази нарахування єдиного внеску; у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, єдиний внесок встановлюється у розмірі 36,21 відс. визначеної для цієї категорії осіб бази нарахування єдиного внеску. У разі бажання зазначених осіб бути застрахованими за всіма видами загальнообов’язкового державного соціального страхування (пенсійним, на випадок безробіття, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності) єдиний внесок встановлюється у розмірі 38,11 відс. визначеної для цієї категорії осіб бази нарахування єдиного внеску. На початку вересня почав діяти закон про трансфертне ціноутворення Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, з 1 вересня компанії, здійснюючи угоди, будуть враховувати норми закону про трансфертне ціноутворення. Компанії будуть обґрунтовувати ціни й подавати раз на рік, до 1 травня, звітність в електронному вигляді щодо операцій з пов'язаними особами й щодо інших "контрольованих" операцій. Відповідно до закону, операції будуть контролюватися за умови, що їх загальний річний обсяг з кожним контрагентом складе не менш 50 млн. грн. (без ПДВ). Контрольованими операціями є господарські операції, що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами - резидентами, які: - задекларували від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за попередній звітний рік; - застосовують спеціальні режими оподаткування станом на початок звітного року; - сплачують податок на прибуток підприємств та/або податок на додану вартість за іншою ставкою, ніж базова, станом на початок звітного року; - не були платниками податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість станом на початок звітного року. Крім того, на контролі перебуватимуть операції між особами, якщо хоча б одна з них зареєстрована в країні з нижчою на 5 і більше відсотків ставкою податку на прибуток, ніж в Україні. Зокрема, закон закріплює 5 методів для контролю за трансфертним ціноутворенням з наступною пріоритетністю їхнього застосування: метод порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу); ціни перепродажу; витрати плюс; чистого прибутку; розподілу прибутку. Встановлення контролю над трансфертним ціноутворенням покликано припинити або хоча б значно скоротити практику виводу з України прибутку у країни з нижчим рівнем оподаткування. Бізнес буде платити податки там, де виробляється продукт. Правила про трансфертне ціноутворення на сьогоднішній день активно використовуються в багатьох країнах і є ефективним інструментом протидії мінімізації податкових зобов'язань. Сплачуйте грошові зобов’язання до бюджету шляхом пред’явлення векселя Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, змінами, внесеними до Податкового кодексу України та деякі інші закони України відносно фінансових векселів, введено новий фінансовий інструмент – фінансовий вексель, який на відміну від звичайних векселів буде видаватися в документарній формі як паперовий або як електронний документ. Встановлено, що фінансові векселі будуть використовуватися при оформленні заборгованості, зокрема бюджетної, включаючи оформлення платежів по відшкодуванню ПДВ. Термін обігу паперів – до п’яти років, прибутковість – до 5 відс. Оплата за векселями здійснюватиметься щороку протягом п’яти років по 20 відс. від суми векселя. Тобто сума, на яку видаватиметься вексель, розподілена на рівні частини, на кожну з яких видаватиметься окремий вексель з терміном платежу 1, 2, 3, 4 і 5 років. Зазначено, що видача фінансових казначейських векселів прирівнюється до видачі платнику податку сум бюджетного відшкодування шляхом перерахування грошових коштів с бюджетного рахунку на рахунок платника. Порядок надання, обігу, обліку та сплати по фінансовим казначейським векселям затверджено Кабінетом Міністрів України. Ведення реєстру векселів здійснюється Державною казначейською службою України. Звертаємо увагу, що платник податків має право сплачувати суми будь – яких узгоджених грошових зобов’язань, що сплачуються до Держбюджету, шляхом пред’явлення для сплати фінансового казначейського векселя (не раніше настання строку платежу, визначеного у векселі). Джерело: сайт міста Добропілля Мітки:
|