22, П'ятниця - 10:50:57
Добропілля, як і інші міста України, потребує суттєвих змін у транспортній інфраструктурі. Дуже часто ці зміни починаються з ініціатив громадськості. Зокрема, добропільскі активісти об'єдналися заради ремонту об'їздної дороги. “5 кілометрів тиші”, вважають добропільці, подарують спокій 30-тисячному місту і вирішать масу транспортних проблем. Знаходячись за 20 кілометрів від Красноармійська, Добропілля стоїть на шляху вантажного та військового транспорту, що йде в зону АТО. Після закриття через військові дії траси H-20 шлях з півночі Донецької області до Маріуполя пролягає крізь місто. Через поганий стан об'їзної дороги на вулиці Східній вантажівки прямують до центру Добропілля, руйнуючи дорожне покриття, створюючи затори та аварійні ситуації, погіршуючи екологічний стан міста. На капітальний ремонт об'їздної дороги мешканці міста чекають вже 18 років, а зі зростанням трафіку військової техніки проблема ще більше загострилась. Активісти ГО "Східний вітер" та Добропільського центру молоді "ДОБРО" готуються до кампанію в підтримку ремонту шляху. Вони наголошують, що відновлення об'їзної дороги важливо не тільки з точки зору логістики — це і соціальний проект. “Зараз машини їдуть містом через центральні вулиці – Перштравневу і Леніна. Уздовж цих вулиць знаходяться міські парки, школи, дитячі садки, а хотілося б, щоб діти були в безпеці. Крім власне небезпеки ДТП є ще й такий момент: Добропілля кілька разів терористи обстрілювали з “Градів” і для дітей сам вигляд військової техніки – зайвий стрес, — пояснює Тамара Бельска. — Є тут і економічна складова — транспорт, що їде містом, втрачає у заторах час і зайве паливо. Нарешті, нормальна об’їздна дорога зменшить час, потрібний на евакуацію людей з зони АТО та, навпаки, доставку необхідного на передову”. Побудова об’їздної дороги, крім усього іншого, дозволить створити нові робочі місця завдяки розвитку інфраструктури: СТО, АЗС, придорожні кафе та мотелі для дальнобійників. Своїми основними союзниками активісти вважають усіх добропільців — 5 кілометрів відновленної дороги змінять місто, дадуть віру у те, що проекти, які не втілювались 18 років, можуть бути реалізовані суспільними зусиллями громадськості, бізнесу і влади. Мерія, вважають активісти, підтримає ініциативу, яка піде на користь всьому місту. Зараз автори проекту готують звернення до обладміністрації, сподіваючись на продуктивну співпрацю з керівництвом області. Згодом активісти планують почати інформаційну кампанію проекту, провести велопробіг й інші заходи. Проблеми Добропілля не є унікальними — логістичний безлад, що виникає через поганий стан вулиць, псує життя мешканцям багатьох українських міст. Виправляти це через втілення своїх транспортних проектів активісти як Донецької, так і з двох сусідніх областей навчались в програмі «Популяризація безпечного та сталого транспорту у Східній та Центральній Україні». Реалізувати таку освітню програму взялися транспортні активісти “зі стажем”, які знають, як ці проблеми вирішуються на Заході, та мають власний досвід успішних адвокацій. Зокрема, тренер та ініціатор цього проекту, випускник Програми ім. Фулбрайта Віктор Загреба, займається адвокацією у сфері безпеки дорожнього руху як засновник організації "Vision Zero", успішно співпрацюючи з новою патрульною поліцією, профільним комітетом Верховної Ради, деякими муніципалітетами та міжнародними організаціями. Його колега по програмі, тренерка та виконавча директорка Асоціації велосипедистів Києва Ірина Бондаренко брала пряму участь в розробці та успішному просуванні велосипедних стратегій та проектів в понад 15 містах України. “Адвокація” — теж термін із західної практики, він означає відстоювання інтересів різних соціальних груп Тренери програми навчали активістів розробляти та втілювати максимально результативні адвокаційні кампанії, спрямовані не тільки на популяризацію ідей, але й на досягнення конкретних цілей. «У кожному з тих міст, де ми були, є люди, які не просто «хочуть вирішити проблеми», а ретельно планують свої кампанії, вивчають проблемне поле свого міста і досвід інших міст та країн і не бояться братися за великі справи, — важає тренер проекту, громадський активіст та випусник Програми ім.Фулбрайта Віктор Загреба. — Але треба пам’ятати, що кожна адвокація потребує спільної роботи, залучення якомога більше людей, пошук точок дотику з владою». Щоб реалізувати успішну адвокаційну кампанію, вважають тренери, потрібно визначити конкретні проблеми, зрозуміти їхні причини, з’ясувати, від кого саме залежить їх вирішення. Але головне - достукатись до містян, донести інформацію до тих, кого ця проблема стосується, показати, як її можна вирішити. Тобто - знайти союзників серед громадян, довести, що від цих змін виграє кожен. «Розвиток в Україні транспортної системи, яка не створює проблеми, а вирішує їх, це — генеральна, довгострокова мета проекту, — зізнається Ірина Бондаренко, тренер проекту та виконавчий директор Асоціації велосипедистів Києва . — Наша найближча задача — підказати активістам транспортної сфери, що і як можна робити, аби зусилля приносили кращі та швидші результати». Навчальний проект «Популяризація безпечного та сталого транспорту у Східній та Центральній Україні» розпочався з початку року в Харкові, далі продовжився у Дніпропетровську і Запоріжжі. Його учасниками стали представники понад 18 громадських організацій з Добропілля, Дніпропетровська, Кривого Рогу, Павлограду, Запоріжжя, Херсону, Харкова,, Бахмута. У дніпропетровському тренінгу взяли участь 14 представників 7 організацій та груп громадян з трьох міст області, зокрема Волонтерської групи з інфраструктури у проекті DniproSmartCity, ГО «Дорожньо-громадський контроль Дніпро», ГО «Велокривбас», ГО «UkrainianBikeFamily», ГО «Велосипедна асоціація Павлограда», ГО «ЗАХІД», Асоціація «Правозахист». Проект ініційований Асоціацією велосипедистів Києва у рамках Української Ініціативи з Підвищення Впевненості (UCBI) за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Партнери проекту — американська громадська організація One Street (засновниця та автор навчальної програми — С’ю Кнауп) та харківська PR-аґенція «Bagels & Letters». Джерело: сайт міста Добропілля Мітки:
|