Полное наименование: дитячий садок - ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №6 "СВІТЛЯЧОК" ВІДДІЛУ ОСВІТИ ДОБРОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Адрес: ул. Нова 8, Добропілля Телефон: 0505530708 Заведующая: Дацько Любов Петрівна
Дошкільний навчальний заклад № 6 «Світлячок» відділу освіти Добропільської міської ради
Дошкільний заклад розпочав своє існування з 11 липня 1966 року, спочатку він був збудований для дітей робітників геологорозвідувальної експедиції. Він мав лише дві вікові групи. Для розробок копалень вугілля в місто приїздили нові робітники , створювалися сім’ї, народжувалися діти і потреба в дитячому садочку зростала з кожним роком. Так у 1970 році була добудована ще одна група, якої все одно стало замало, а згодом у 1979 році добудувала ще одну групу. Сучасний дошкільний навчальний заклад №6 «Світлячок» сьогодні має чотири вікові групи: від 1року 6 місяців до 3х років – група для дітей раннього віку від 3-х до 4-х років – молодша група від 4-х до 5-ти років – середня група від 5-ти до 6-ти років – старша група. Дошкільний заклад розрахований на 75 місць, але зараз в ньому перебуває 115 дітей. Керує дошкільним закладом Дацько Любов Петрівна, стаж педагогічної роботи 28 років , на керівній посаді – 12 років, відмінник освіти України. Якісний склад педагогічний кадрів закладу: Хаярова Ірина Анатоліївна – вихователь, стаж роботи 38 років Павлова Тетяна Петрівна- вихователь стаж роботи – 27 років Касатікова Світлана Володимирівна – вихователь стаж педагогічної роботи -15 років Житкова Людмила Леонідівна – вихователь – стаж педагогічної роботи – 14 років Поліщук Ася Вікторівна – вихователь - стаж педагогічної роботи 12 років Іваницька Світлана Казимирівна – вихователь – стаж педагогічної роботи 9 років Захарова Світлана Сергіївна – вихователь – молодий спеціаліст Капаева Тетяна Михайлівна – музичний керівник – стаж педагогічної роботи – 18 років. Старша медична сестра Саприкіна Олена Михайлівна. Стаж роботи 18 років. Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу здійснює свою діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Закону «Про освіту», Національну доктрину розвитку освіти, Конвенцію ООН про права дитини, програму «Діти України», Базовий компонент дошкільної освіти, базову програму розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі». Головне завдання дошкільного закладу – гармонійний розвиток кожної дитини Приоритетним напрямком роботи є розвиток природних задатків дитини, формування у них життєвої компетентності, базових якостей особистості, формування розумової, емоційної, соціальної зрілості дошкільника.
Навчально-виховний процес в дошкільному закладі організовується у гарно створеному розвиваючому середовищі, яке утворюється сукупністю природних, предметних, соціальних умов та простором власного «Я» дитини. Практичні зусилля педагогів, батьків щодо його створення і використання підпорядковані інтересам дитини та лініям їх розвитку у сферах життєдіяльності. Розвивальний характер середовища забезпечується педагогічно виправданим використанням його можливостей і систематичним цілеспрямованим його забезпеченням. Розвивальне середовище дошкільного закладу – це і подвір»я, дитячі майданчики, групові кімнати, музична зала. Колектив закладу дбає про те, щоб кожній дитині в садочку було комфортно, цікаво. Вдало прикрашені дитячі майданчики, величезна кількість квітників, клумб, екологічна стежинка – все створено для дітей, для їх розвитку, виховання, навчання. Граючись на майданчиках діти відчувають красу рідної природи, мають можливість спілкуватися з нею, працювати, бути потрібними, отримувати нові знання. Кожна групова кімната оформлена з особовим смаком, з урахуванням вікових особливостей дітей, має свою кольорову гаму, свій інтер’єр.
Пріоритетного значення в нашому дитячому садочку набули питання удосконалення системи виховання дітей раннього віку. Основним напрямком роботи є забезпечення їх емоційного комфорту під час перебування в дитячому садку, створення сприятливих умов для їх психічного і фізичного розвитку. Група для дітей раннього віку поглиблено працює над розвитком сенсорних еталонів, розвитком мовлення під час спілкування дорослого і дитини за методикою М.Монтессорі. Величезна кількість різноманітного обладнання, посібників дають можливість самим маленьким нашим діточкам вчитися розрізняти форму, колір, величину предметів і отримані знання впроваджувати в практичну діяльність. Діти розвиваються граючись, і граючись навчаються. Вони залюбки можуть сказати: Як то чудно дзвінок грає
Нас до яселок скликає
Там ми будемо всі грати
І співати й танцювати
Нас добра будуть там вчити,
Бо маленькі ми ще діти.
Молодша група нашого садочка має гарне оформлення. Охайно прибрані ляльки, наявність різних видів квітів, живий куточок, у якому мешкають папуги Ріта та Кеша, акваріум з рибками, тераріум з жабками – все це приваблює діточок, виховує у них почуття доброти, дбайливого ставлення до всього живого. Діти залюбки пізнають оточуючий навколишній світ. Вихователі групи поглиблено працюють над впровадженням нетрадиційних методів і прийомів роботи по малюванню. Без пензлика та без води долонькою можуть зробити і дерево, і пташку, губами створити квітку-тюльпан, з тіста ліплять колобка, зернятко, моркву, сніговика.
Тут діти пізнають дива, Вивчають чарівні слова Щоб чудово розмовляти, Й добре рідну мову знати. Середня група нашого садочка профільна математична, працює за спеціальною програмою «Математичний клубочок». Формування початкових знань, умінь і навичок є одним із важливіших завдань розумового виховання дітей. Ось вже майже 8 років наші діти поглиблено розвивають свої логіко-математичні здібності. Про результативність роботи свідчить рівень підготовленості дітей до вступу в школу. Діти легко вирішують різноманітні завдання для розвитку мислення, пам»яті, уваги, розгадують ребуси, шаради, головоломки.
Наше сучасне життя потребує поглибленої уваги до формування у дітей духовного світогляду і духовних цінностей. Саме морально-етичний розвиток дитини і є пріоритетним у роботі з дітьми старшої групи. Педагоги виховують дітей на засадах християнської моралі, людяності. гуманістичної спрямованості особистості. Допомагає вихователям в роботі духовна спадщина В.А.Сухомлинського, методичні розробки сучасних педагогів і психологів.
Треба дружно в світі жити Співчувати і любити Нікого не ображати, А добро всім дарувати. Для розвитку творчих здібностей дітей, прояву фантазії, ініціативи у нашому садочку працюють гуртки «Веселі дударики» та «Чарівні фарби». Охорона життя і здоров’я дитини, безпека його життєдіяльності займає провідне місце у всій роботі дошкільного закладу. Руховий режим впродовж дня визначається комплексно, відповідно до віку дітей. Оптимізація рухового режиму забезпечується шляхом проведення різноманітних рухливих спортивних ігор, вправ, занять із фізичної культури, самостійної рухової активності дитини.. Педагоги закладу всю роботу з фізичного розвитку здійснюють з урахуванням стану здоров’я дитини, самопочуття, рівня фізичного розвитку. Силами педагогічного колективу та батьків зроблене нетрадиційне фізкультурне обладнання, яке допомагає дітям фізично розвиватися. А комплекс загартовуючи засобів надає можливість укріплювати здоров’я наших малюків.
Особливе значення в практиці роботи дошкільного закладу надається опануванню дітьми системи доступних знань про дотримання здорового способу життя, основ безпеки життєдіяльності. Налагоджена робота по виконанню вимог пожежної безпеки, дорожньої грамоти, виконання вимог особистої безпеки. Для успішного здійснення завдань дошкільного закладу вирішальною стала практика визнання пріоритету дитячого буття, за якої в центрі уваги є дитина з її природними нахилами, можливостями, прагненнями, інтересами, тощо. Основний акцент – максимальна гуманізація педагогічного процесу. Педагогічні працівники закладу приділяють значну увагу умінню дітей вчитися, формують соціальні навички поведінки, вчать дітей опановувати практичну, ігрову, мистецьку діяльність, приділяють значну увагу здоровчозберігаючій компетентності, формують комплекс уявлень дитини про державу, народи, нації, суспільство. Працівники закладу виявляють повагу до особистості кожної дитини, намагаються встановити з дітьми довірливі взаємини, чутливо реагують на ініціативи дітей. Значну увагу у своїй роботі педагоги приділяють і трудовому вихованню, формуванню у дітей емоційного ставлення до праці, елементів умінь, навичок у різних видах праці, інтересу до світу праці дорослих людей.
Естетичному вихованню, як такому, що сприяє розвитку природних нахилів, творчих здібностей, обдарувань, фантазій приділяється також велика увага. Реалізація завдань художньо-естетичного розвитку охоплюється через різні форми роботи з дітьми. Для реалізації поставлених завдань використовуються твори музично-театрального, літературного, образотворчого мистецтва. Для дітей проводяться свята, розваги, конкурси, показ театралізованих вистав, на яких вони стають безпосередньо учасниками. Діти живуть у світи казок, музики, гри, фантазії.
Враховуючи потреби сьогодення педагогічний колектив дошкільного закладу все тісніше інтегрує родинне й суспільне виховання, зберігаючи при цьому пріоритет родинного виховання, активніше залучає родини до участі у навчально-виховному процесі дошкільного закладу. Ось вже понад 43 роки дошкільний навчальний заклад №6 «Світлячок» радісно приймає дошкільнят. Добротний, красивий, чистий, це велика дружня сім»я, в якій панують мир, злагода, в якій дітям сіють зерна добра і любові, шанобливого ставлення до матері, родини, близьких, поваги до старих, до рідної при роди, до Батьківщини .
А у Світлячочку-садочку Діточки, як у віночку Вчаться, бавляться, співають Один одного поважають.
|