23, Понеділок - 04:30:36
Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». За це рішення під час пленарного засідання Верховної Ради України проголосували 335 народних депутатів. Законопроект був зареєстрований за №1057. З цього питання були також внесені зміни в Податковий кодекс (законопроект №1072). Положення Закону спрямовані на врегулювання питань подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб. Закон визначає Міністерство фінансів України як «центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію єдиної державної податкової, митної політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», а органи доходів і зборів — як «центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, та його територіальні органи». Далі в тексті Закону визначення цих органів приводиться у відповідність із зазначеною термінологією. У зв’язку з реорганізацією Державної фіскальної служби України назви зазначених органів необхідно привести у відповідність до чинного законодавства. Також вносяться зміни щодо обов’язків платників єдиного внеску з приводу подання уніфікованої звітності з ЄСВ та ПДФО. Необхідність ухвалення Закону депутати пояснювали тим, що в більшості випадків база нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування збігається з базою нарахування податку на доходи фізичних осіб у вигляді заробітної плати та винагороди за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами. Об’єднання звітності з єдиного внеску зі звітністю з податку на доходи фізичних осіб дозволить скоротити кількість звітів для платників податків — страхувальників (підприємств та самозайнятих осіб). За неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності про нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) накладаються штрафи, передбачені за порушення порядку подання інформації про фізичних осіб — платників податків у розмірах та порядку, встановлених ст. 119 Податкового кодексу України. Оскарження рішення органу доходів і зборів про застосування фінансових санкцій зупиняє перебіг строку їх сплати до винесення центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику, або судом рішення у справі. Строк сплати фінансових санкцій також зупиняється до ухвалення судом рішення у разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування фінансових санкцій пов'язано з виникненням або несвоєчасною сплатою суми недоїмки. Головне юридичне управління Верховної Ради вважало, що: - після першого читання у законопроекті не було передбачено внесення відповідних змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення; - присутнє наділення будь-якого суб’єкта правозастосування можливістю на власний розсуд визначати «діючі частини» нормативних актів, що в свою чергу несе корупційні ризики; - має місце нівелювання значення таких законодавчих приписів, як «у порядку, встановленому законом», «відповідно до закону», «якщо інше не встановлено законом» тощо. Європейський суд з прав людини, аналізуючи термін «закон» у подібних випадках, наголошував на таких його необхідних ознаках, як прийнятність для особи (йдеться про можливість передбачити наслідки), доступність для зацікавленої особи, передбачуваність щодо змісту та характеру застосовуваних заходів — для того, щоб виключити будь-який ризик свавілля, чіткість формулювань. Джерело: https://sud.ua Мітки:
|