22, П'ятниця - 07:21:02
Депутати вирішили змінити вартість одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка». Група народних депутатів, серед яких Андрій Мотовиловець, Євгенія Кравчук, Ольга Коваль внесли до парламенту законопроект № 5064 про внесення змін до Закону України "Про державну допомогу сім’ям з дітьми" щодо надання допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами та ефективного використання бюджетних коштів при фінансуванні одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка". Новації У законопроекті автори прописали, що допомога у зв'язку з вагітністю та пологами (крім допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами жінкам, зазначеним у частині другій статті 4 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми») призначається і виплачується органами соціального захисту населення за місцем проживання батьків (усиновлювачів, опікуна, піклувальника). Вартість одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» встановлюється у розмірі трьох прожиткових мінімумів (а не до трьох, як зараз) для дітей віком до 6 років, встановлених законом на 1 січня відповідного року. Позиція Головного науково-експертного управління (ГНЕУ) Експерти зазначили, що внесення до ст. 12 Закону запропонованих у проекті змін, згідно з якими вартість «пакунку малюка» визначається, виходячи з прожиткового мінімуму, встановленого для дітей віком до 6 років на 1 січня відповідного року, не враховує того, що у законі про державний бюджет на відповідний рік розміри прожиткового мінімуму можуть переглядатися. Відповідно до ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» розмір прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років встановлюється не лише на 1 січня 2021 року, а й на 1 липня і 1 грудня цього року. Зокрема, він становить з 1 січня – 1921 гривень, з 1 липня – 2013 гривень, з 1 грудня – 2100 гривень. Таким чином, визначення вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» у розмірі трьох прожиткових мінімумів для дітей віком до 6 років, встановленого законом на 1 січня відповідного року, а не на дату видачі «пакунку» (як це передбачено чинною редакцією відповідної норми), може призвести до фактичного зменшення його вартості для дітей, які народилися після того, як протягом відповідного року розмір прожиткового мінімуму був збільшений. На думку експертів, такий підхід не узгоджується з приписами ст. 22 Конституції України, відповідно до яких при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Джерело: https://sud.ua |