2, Субота - 19:23:10
Норми «мовного закону» стосуються книговидання, туризму, телебачення та кіноіндустрії. З сiчня почали дiяти норми закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної», згідно з якими постачальники послуг зобов’язані обслуговувати і надавати інформацію державною мовою. Тоді ж надійшло найбільше скарг вiд небайдужих громадян — 647. Однак за останні півроку до Секретаріату Уповноваженого iз захисту української мови надiйшло 2126 повідомлень про порушення так званого «мовного закону». Про це йдеться в аналітиці Опендатабот. В наступнi мiсяцi їх кількість впала в 3 рази, але знову підросла до 327 в липні, коли набула чинності низка нових норм закону. Цi норми стосуються книговидання, туризму, телебачення та кіноіндустрії. Найчастiше громадяни скаржилися на iнтернет-магазини й вебсайти з надання послуг — 32% повідомлень, а також на бiзнес у сферi обслуговування — 24%. Як звітує Уповноважений iз захисту української мови, за результатами цих сигналiв було розпочато 95 перевiрок, з яких наразi завершено вже 55, при цьому були зафіксовані факти порушень у 51 суб’єкта. 13 порушникам винесено попередження. Згiдно з законом, за повторне протягом року порушення їм буде виписаний штраф у розмірі 5100-6800 гривень (300-400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян). Опендатабот звернувся до Секретаріату Уповноваженого з питанням, чому попередження виносяться вибірково, але на момент публікації даного матеріалу відповіді не отримав. За територіальним розподілом левова частка звернень — 754 — припадає на Київ та область. Далi йдуть:
Джерело: https://sud.ua |