Практика створення брендів окремих територій в Україні сьогодні перебуває тільки на початковому етапі. Добропільці теж почали замислюватись над створенням іміджу міста та його (міста) впізнаваності в сфері туристичних індустрій.
«Територіальний брендинг, як найефективніший інструмент позиціонування регіону, - це процес створення, розвитку та керування брендом. Його мета - формування конкурентоспроможного регіону в різних галузях діяльності. Створення бренда території - один зі способів створення іміджу й підвищення рівня «впізнавання» міста його цільовими групами: туристами, підприємцями, новими жителями. Певним чином брендинг виконує «освітню» функцію. За його допомогою розповідають усім про унікальні міста і зрештою формують їх інвестиційну і туристичну привабливість. Це своєрідна розширена концепція формування іміджу міста, на створення якого впливають самі городяни, історичне минуле, розвиток інфраструктури. Бренд формують на основі яскраво вираженого позитивного іміджу міста, який є соціально-економічна категорія». (Детальніше за посиланням http://tourlib.net/statti_ukr/smyrnova2.htm)
Розібратися в етапах брендування та визначити переваги і унікальність міста добропільцям допомагали дизайнерка, PR-менеджерка - Оксана Бояринова та історик, науковець - Ігор Стамбол.
Активна громада міста упродовж двох днів вела палкі суперечки, що може бути брендом території, чи варто використовувати шахтарську тематику міста у брендуванні, чи доречно розвивати індустріальний туризм і як це може вплинути на розвиток міста в цілому.
Брендинг здатний зробити місто місцем, в яке хочеться повернутися. Брендинг територій і міста можна планувати, спираючись на:
• пам'ятники культури і архітектури;
• діяльність історичних особистостей;
• товарні бренди;
• особливості природи;
• місцеві події та традиції.
Бренд – це не тільки графічний образ, це ще й емоцій та враження, які ми передаємо хочемо передати іншим. Обличчя міста, його образ створюють самі мешканці. «Місто – це не декорація, а «грибниця» відносин. Взаємозв’язки допомагають ділитися враженнями, переживаннями, заради яких люди і відвідують інші локації.» (далі за посиланням http://http://forshmag.me/2016/07/23/brend-mista-stvoryuyut-jogo-meshkantsi/)
За результатами дводенної роботи були запропоновані такі варіанти для брендування міста Добропілля
1.Акація (місто-сад, торговий бренд, мед з акації. Унікальною природною пам’яткою в с.Вірівка Добропільського району є дерево акації, яка була висаджена на початку ХХ ст. під час закладки панського саду, дерево і нині живе. В промисловій ботаніці, вчені розробили ряд методик озеленення териконів. На них висаджені трави та стійкі до несприятливих умов дерева, такі як, наприклад, АКАЦІЯ та в'яз. )
2.Креативні індустрії - місто, яке розвиває креативні індустрії (технопарки для ІТ, навчальні заклади, платформи для неформальної освіти)
3.Місто-перехрестя (Перехрестя стародавніх торгівельних шляхів. На сучасному етапі це перехрестя різних напрямків: торгівля, підприємництво, історія, культура, освіта, річка, екологія. Символом може бути БИК – річка; в’ючна тварина для перевезення вантажів та товарів, обробки сільськогосподарських ділянок, відновлення скотарства… )
4.Кочівники (коні, козаки-харцизи, люльки, зброя, кам’яні баби)
5.Спорт (Добрик)
6.Тваринний символ міста (бабаки (сурки), ховрашки (суслики), фазани)
7.Бельгія-Україна (історія закладення перших вугільних рудників, Більгійське товариство)
Вдалий брендинг допомагає яскравіше продемонструвати переваги саме конкретної території, дозволяє вдало конкурувати за інвестиції, фахові, економічні, культурні, туристичні потоки й сприяє формуванню позитивного іміджу міста.
Що саме стане брендом міста залежить від місцевих мешканців. Адже створити бренд - це означає усвідомити всі переваги і всю унікальність міста чи регіону. Вдалий бренд підвищує рівень самооцінки місцевих жителів, роблячи їх проживання комфортнішим.
Шановні добропільці, давайте спільними зусиллями зробимо наше місто комфортним і зручним для себе і для наших гостей. Висловлюйте свої ідеї та обґрунтування з приводу, що і чому може бути брендом Добропілля і яким чином це вплине комфорт, зручність і розвиток нашого міста. Форма для заповнення https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeFwFq3aipa54rdYRAiwbqvo7YSswUpn8AiAxh-3PM1Xl9LdA/viewform
Проект реалізується в рамках проекту «Культура і Конфлікт», ініційованого Goethe Institut та ГО Гараж Генг, що фінансується Федеральним міністерством закордонних справ Німеччини