24, Неділя - 22:24:27
Кількість відвідувачів ЦОП Донецької області перевищила 1 мільйон На сьогодні в Донецькій області функціонує 50 Центрів обслуговування платників (ЦОП), в яких надається комплекс адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг. Також у центрах обслуговування платники можуть подати звітність та отримати безкоштовні ключі електронного підпису. У травні поточного року завершено роботи зі створення ще одного центру, який у червні привітно відкрив двері у Кіровському відділенні Шахтарської ОДПІ. З початку 2014 року послугами територіальних органів Міндоходів у Донецькій області скористалось понад 1 мільйон відвідувачів (1,043 млн. представників бізнесу та громадян). За п’ять місяців поточного року в територіальних органах Донецької області платникам надано 132,7 тис. адміністративних послуг. Тільки у травні платники отримали 21,5 тис. адміністративних послуг, з них у Центрах обслуговування – 19,6 тис., в приміщеннях податкових інспекцій – близько 1 тис. Як свідчить статистика, найбільш актуальною залишається адміністративна послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. У травні поточного року опрацьовано заяв на отримання цієї послуги та надано понад 13 тисяч довідок. Також найбільш популярними у травні були послуги з видачі довідок про відсутність заборгованості (2,4 тис.), реєстрації книг обліку розрахункових операцій (понад 1,7 тис.), реєстрації розрахункових книжок і реєстратора розрахункових операцій (по 641), реєстрації книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку (546) та інші. Крім того, у травні поточного року ГУ Міндоходів у Донецькій області надано 900 адміністративних послуг, з них видано майже 750 ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, майже 150 карток платника податків нерезидентам.
Про роботу Центрів обслуговування платників Добропільської ОДПІ та ії Олександрівського відділення
Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області доводить до відома. З метою створення належних умов, для комфортної реєстрації платників податків, допомозі у підготовці звітності, видачі довідок, отримання консультацій з податкового законодавства у Добропільській ОДПІ та ії Олександрівському відділенні створено Центри обслуговування платників податків (далі - ЦОП), де платники можуть у комфортних умовах, у зручний для себе час здати звітність, отримати консультацію або довідку. За отриманням адміністративних, консультативних та інформаційних послуг до ЦОП у січні – червні поточного року звернулося 9106 представників бізнесу та громадян, яким надано 5723 адміністративні послуги та 2481 консультацій. Тільки у червні поточного року відвідувачам у ЦОП надано 803 адміністративних послуг та 307 консультацій. В основному у ЦОП обслуговують представників малого та середнього бізнесу, які працюють на території м. Добропілля, Добропільського та Олександрівського районів. Але під час кампанії декларування доходів за минулий рік, яка проводиться щорічно з 1 січня по 1 травня, у ЦОП декларації про доходи за минулий рік подають не лише підприємці, а й пересічні громадяни, так за минулий рік подано 1512 декларацій, за якими нараховано 1582 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та сплачено до бюджету - у сумі 291 тис. грн. Згідно з чинним законодавством України, громадяни, у яких діти навчаються у вищих навчальних закладах, ними здійснюється погашення кредитів з іпотечного кредитування, мають право на повернення частини сплачених податків. За підсумками кампанії декларування у 2014 році подано 4 декларації, за якими передбачається повернути 4538 тис. грн. ПДФО. Також, в окремих ЦОП області працюють представники акредитованого центру сертифікації ключів Міністерства доходів і зборів України. Особистий електронний ключ - це аналог підпису, але в електронній формі, який використовується для подання звітності та декларацій до територіальних органів Міндоходів через мережу Інтернет. За результатами роботи за січень – червень 2014 року платниками податків отримано 420 ключів електронного цифрового підпису.
Про підсумки роботи Добропільської ОДПІ протягом червня 2014 року Добропільська ОДПІ ГУМіндоходів у Донецькій області інформує. Протягом червня місяця поточного року за участю Якуніна Івана Володимировича - першого заступника начальника інспекції та фахівців структурних підрозділів Добропільської ОДПІ проведено зустріч – «круглий стіл» з платникам податків - суб’єктами малого та середнього бізнесу, фізичними особами – підприємцями. Питання, які були винесені на обговорення «круглого столу» 18 червня поточного року стосувалися проблем, що виникають у суб’єктів господарювання (далі – СГ) малого та середнього бізнесу під час провадження господарської діяльності і, в подальшому, безпосередньо впливають на своєчасність та рівномірність сплати до бюджету податків, зборів, платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Під час зустрічі відбулось спілкування запрошених 15 СГ з першим заступником начальника Добропільської ОДПІ Якуніним Іваном Володимировичем з актуальних (проблемних) питань. Теми, які були запропоновані для обговорювання за «круглим столом» стосувалися:
Окрему увагу суб’єктів господарювання було зосереджено Іваном Володимировичем на роботі електронних сервісів, що запроваджені Міністерством доходів і зборів України для спрощення ведення бізнесу, таких як: - «Електронний кабінет платника податків», «Інформаційно - довідковий ресурс», «Дізнайся більше про свого бізнес - партнера», «Декларування «on - line», «Реєстр платників ПДВ» - щоденно оприлюднює дані про реєстрацію платників ПДВ, а інформацію про анульовані реєстрації можна отримати скориставшись меню «Анульовані свідоцтва платників ПДВ», сервіс «Реєстр страхувальників». Для упередження неякісного обслуговування платників, вирішення суперечливих питань, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, ЄСВ, а й під час здійснення митного контролю чи митного оформлення існує сервіс «Пульс», якій працює за принципом зворотній дзвінок – інформація про результат.
На Донеччині кількість виданих електронних ключів зросла більш ніж на 60% З початку поточного року послуги електронного цифрового підпису в Акредитованих центрах сертифікації ключів Міністерства доходів і зборів України отримали 7,6 тисяч юридичних осіб та понад 22 тисячі фізичних осіб Донецького регіону. Порівняно з аналогічним періодом минулого року їх загальна кількість зросла на 61%. Тоді послугами ЕЦП скористались біля 18 тис. платників податків. Нагадаємо, що Акредитований центр сертифікації ключів використовує два посилені сертифікати відкритого ключа. Такий формат криптографічних повідомлень унеможливлює підробку та покращує захист інформації від сторонніх осіб. У Донецькій області підпис можна отримати безкоштовно у 7 відокремлених пунктах відділу реєстрації користувачів. Наявність електронних ключів забезпечує доступ до сучасних електронних сервісів Міністерства, що значно заощаджує особистий час платників податків. Шановні платники податків приєднуйтесь! За додатковою інформацією щодо отримання або оновлення ЕЦП можна звертатися до ЦОП Добропільської ОДПІ та ії Олександрівського відділення або за телефонами : 2-8872, 2-88-74.
Володимир Хоменко: Необхідно посилити відповідальність продавців алкоголюМіністерством доходів і зборів України (далі – Міндоходів України) передано до Міністерства фінансів України пропозиції поправок до чинного законодавства, які допоможуть у боротьбі з незаконним обігом алкогольної продукції. До Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-YI із змінами та доповненнями необхідно внести пункт 20 до статті 230, яким пропонується контролювати перевезення спирту, спиртового дистиляту, біоетанолу. «Ця сировина, на нашу думку, має транспортуватися автотранспортними засобами, які в обов'язковому порядку мають пройти сертифікацію і бути включені до єдиного реєстру «Автомобільних перевізників спирту», бути обладнані GPS - маяками з зареєстрованими IMEI - кодами у єдиному реєстрі «Автомобільних перевізників спирту», - пояснив заступник Міністра доходів і зборів Володимир Хоменко. Також Міндоходів України пропонує посилити адміністративну відповідальність за торгівлю нелегальним алкоголем. Зокрема, в Кодексі України про адміністративні правопорушення за зберігання або транспортування нелегальних алкогольних напоїв та тютюнових виробів, податківці пропонують штрафувати або відправляти на громадські роботи - за рішенням суду. «Оскільки звичайні штрафи, як показує досвід, абсолютно неефективні, за повторне порушення ми пропонуємо карати виправними роботами до двох місяців», - розповів Хоменко. – «Те саме покарання (виправні роботи) - пропонуємо за виготовлення і продаж фальсифікованих цигарок і алкоголю, а також - за незаконне зберігання акцизних марок». У Кримінальному кодексі України, вважає заступник Міністра доходів і зборів, необхідно уточнити формулювання у статті 204. На думку Володимира Хоменка, у Кримінальному кодексі має бути прописана відповідність стандартам. У нинішньому варіанті йдеться про «...незаконно виготовлених алкогольних напоїв, тютюнових виробів або інших підакцизних товарів...», з поправками у частині 1 статті 204 має формулюватися так: «...підакцизних товарів, що не відповідають вимогам встановлених державних стандартів України, стандартів країни - виробника, у тому числі незаконно переміщених через митний контроль України з метою збуту...». Також у частині 2 статті 204 за незаконне виготовлення підакцизних товарів з використанням підпільних цехів або незаконно завезеної сировини податківці рекомендують карати не штрафами, а позбавленням волі на строк від трьох до семи років. Такі зміни до законодавства, вважає Володимир Хоменко, допоможуть зробити ринок алкоголю і тютюну максимально прозорим. Сьогодні усі пропозиції про поправки знаходяться на розгляді в Міністерстві фінансів України.
Володимир Хоменко: «Малий та середній бізнес повинен почуватися у безпеці»Про це заявив заступник Міністра доходів і зборів України Володимир Хоменко під час брифінгу у Кабінеті Міністрів, присвяченому підсумкам перших 100 днів роботи Володимира Хоменка на цій посаді. Зокрема, заступник Міністра розповів про значне зниження кількості кримінальних проваджень та ініційованих перевірок. «З початку поточного року відкрито 3 964 кримінальних провадження, що вдвічі менше, ніж за той же період 2013 року. Також за останні 3 місяці, за наслідками проведеної інвентаризації, було закрито 1 009 кримінальних проваджень. Ми стали більш вимогливими до матеріалів власних розробок», - повідомив Володимир Хоменко. За його словами, тільки 6 % загальної кількості розпочатих цього року кримінальних проваджень стосуються представників малого бізнесу. «Відтак, кримінальне провадження щодо представників малого бізнесу – скоріше виняток. Зараз зусилля оперативних підрозділів сконцентровано на великих неплатниках податків, зокрема, у найбільших торговельних мережах», - підкреслив заступник Міністра. Володимир Хоменко також розповів, що сума встановлених збитків по всіх кримінальних провадженнях, що розслідувались цього року, складає 3,5 млрд. грн. З них вже відшкодовано 2,6 млрд. грн., що на 46 % більше, ніж торік. Вартість арештовано майна – 988 млн. грн., що на 778 млн. грн. більше минулорічного показника. Окрему увагу Володимир Хоменко приділив боротьбі з тіньовим ринком підакцизних товарів та конвертаційними центрами. Протягом березня – червня поточного року, повідомив заступник Міністра, було вилучено підакцизних товарів на загальну суму майже 135 млн. грн. За його словами, задача податкової міліції не тільки ліквідація «тіньовиків», але й спільне з бізнесом вирішення проблем ринку підакцизної продукції. «За останні три місяці ми провели 4 робочих зустрічі з виробниками лікеро – горілчаної та тютюнової продукції. Обговорювали, в тому числі, легалізацію ринку та перспективу запровадження електронної акцизної марки», - повідомив заступник Міністра. Ще однією «бідою» економіки держави, зазначив Володимир Хоменко, є конвертаційні центри та податкові ями. Однак, за його словами, зусилля оперативних підрозділів й у цьому напрямку були не марними. Лише за останні три місяці було припинено діяльність 18 конвертаційних центрів, обіг коштів в яких склав 2,2 млрд. грн. Також було ліквідовано 338 податкових ям. Сума коштів по цих схемних операціях – 8,9 млрд. грн., з яких 6,7 млрд. грн., або 75 %, вже перебувають під кримінальними провадженнями.
Календар бухгалтера на липень 2014 рокуДобропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області доводить до відома платників податків календар бухгалтера на липень 2014 року: понеділок, 15 липня, - останній день подання: - звіту про використання РРО та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1) за червень 2013 року; - довідки про використані розрахункові книжки. Цього ж дня збігає термін сплати збору за провадження торговельної діяльності, діяльності з надання платних послуг, здійснення торгівлі валютними цінностями (з придбанням торгового патенту) за серпень. понеділок, 22 липня, - останній день подання такої звітності за червень 2013 року: - копій записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді усіма платниками податку; - декларації з акцизного податку; - декларації з плати за землю; - податкового розрахунку збору за користування радіочастотним ресурсом України; - розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства; - звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів ПФУ (форма № Д4 (місячна)). Вівторок, 30 липня, - останній день сплати таких податків і зборів за червень: - податку на додану вартість; - акцизного податку; - плати за землю; - фіксованого сільськогосподарського податку; - збору за користування радіочастотним ресурсом; - збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства; - податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу; - авансових внесків з податку на прибуток за липень. Увага! На відміну від граничних строків подання звітності, які переносяться на наступний за вихідним або святковим робочий день, для строків сплати податків та зборів у Податковому кодексі України від 02 грудня 2010 року № 2755-YI із змінами та доповненнями, таке перенесення не передбачено. Тому податки та збори, останній строк сплати яких спливає у неробочий (вихідний або святковий) день, слід сплатити напередодні. Звітуючи перед податковими органами в електронному вигляді, ви, шановні платники, економите свій дорогоцінний час і значно спрощуєте роботу своєму бухгалтерові. З детальнішою інформацією щодо подання звітності в електронному вигляді можна ознайомитись на головній сторінці веб-порталу Міндоходів за електронною адресою: (minrd.gov.ua) в окремому розділі «Платникам податків про електронну звітність».
Платниками Добропільської ОДПІ разом з платниками Олексадрівського відділення до місцевих бюджетів сплачено більш 9 млн. грн. податку за землю Загалом, за рахунок сплати земельного податку забезпечується приблизно до 10 % податкових надходжень місцевих бюджетів. За січень – червень 2014 року до місцевих бюджетів м. Добропілля, Добропільського та Олександрівського районів Донецької області сплачено земельного податку та орендної плати за землю у розмірі 9,3 млн. грн, у тому числі фізичними особами – 1,6 млн. грн, юридичних особами – 7,7 млн. грн. У порівнянні з минулим роком надходження земельного податку та орендної плати за землю збільшилися на 1,3 млн. грн. Добропільська ОДПІ нагадує, що відповідно до норм Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-YI із змінами та доповненнями, серед загальної кількості землевласників та землекористувачів, деякі категорії платників податків мають право на пільги. Зокрема, від уплати до бюджету плати за землю з числа юридичних осіб звільняються заклади культури, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури, громадські організації інвалідів, релігійні організації тощо. Серед пільгових категорій громадян є зокрема, інваліди I i II груп, громадяни, які виховують трьох i більше дітей віком до 18 років, пенсіонери за віком, ветерани війни, чорнобильці та особи, які передали в оренду земельні ділянки платникам фіксованого сільськогосподарського податку. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, передбачених чинним законодавством України.
Відповідальність за порушення трудового законодавства Громадяни України мають право на працю, тобто на одержання роботи з оплатою праці не нижче встановленого державою мінімального розміру. З урахуванням того, що мінімальна зарплата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання, то органи Міндоходов мають право здійснювати контроль за її нарахуванням. У разі отримання інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді зарплати без сплати податків до бюджету, органи Міндоходов здійснюють фактичну перевірку без попередження платника податків. Ненарахування, неутримання або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі: - 25 % суми податку, що підлягає нарахуванню або сплаті до бюджету; - 50 % суми податку, що підлягає нарахуванню або сплаті до бюджету, - за ті ж дії, вчинені повторно протягом 1095 днів; - 75 % - за ті ж дії, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше. За порушення встановлених термінів виплати заробітної плати або її виплату у неповному обсязі, а також за порушення інших вимог законодавства про працю, посадові особи притягуються до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі від 510 до 1 700 грн. За грубі порушення законодавства про працю посадові особи підприємств, установ чи організацій незалежно від форми власності, а також громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що використовують працю найманих працівників, можуть бути притягнуті до кримінальної відповідальності згідно зі статтями 172-175 Кримінального кодексу України.
Які фізичні особи – підприємці не можуть бути платниками єдиного податку? Не можуть бути платниками єдиного податку фізичні особи - підприємці, які здійснюють: - діяльність з організації, проведення азартних ігор; - обмін іноземної валюти; - виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин); - видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння); - видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення; - діяльність з управління підприємствами; - діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності) та зв’язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню); - діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату; - діяльність з організації, проведення гастрольних заходів; - технічні випробування та дослідження (група 74.3 КВЕД ДК 009:2005), діяльність у сфері аудиту. Також не можуть бути платниками єдиного податку: - фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів; - страхові (перестрахові) брокери; - фізичні особи – нерезиденти; - суб’єкти господарювання, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс - мажорних обставин). Відповідна норма визначена п.291.5 ст.291 розділу XIV «Спеціальні податкові режими» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
Зареєструватися платником єдиного податку швидко і просто Суб’єкти господарювання можуть стати платниками спрощеної системи оподаткування з моменту їх державної реєстрації. Для цього слід подати відповідну реєстраційну заяву державному реєстратору разом з реєстраційною карткою. Державний реєстратор передає електронну копію заяви разом з відомостями із картки до відповідного органу Міндоходів. Реєструє платника єдиного податку або надає письмову вмотивовану відмову орган Міндоходів протягом 2 робочих днів з дня отримання заяви від особи або від державного реєстратора. За бажанням зареєстрований платник може безкоштовно отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку, який діятиме до внесення змін до Реєстру. Отримання витягів не є обов’язковим, оскільки інформація про зареєстрованих та скасованих платників єдиного податку щоденно оприлюднюється на офіційному порталі Міністерства доходів і зборів України в електронному сервісі: «Перевірка свідоцтва платника єдиного податку».
Особливості перереєстрації платників податків в умовах дестабілізації ситуації в країні У зв’язку з соціальною напругою, яка склалася в державі, та призвела до дестабілізації ситуації в АР Крим, м. Севастополі, Донецькій та Луганських областях Міндоходів звертає увагу на деякі питання перереєстрації платників. Так, запроваджено механізм, який дозволяє платникам податків в АР Крим та м. Севастополі перереєструвати свій бізнес на територію будь - якої області чи міста Києва і сплачувати податки відповідно до законодавства України. Для реєстрації зміни свого місцезнаходження/місця проживання юридична особа або фізична особа - підприємець, яка зареєстрована на території АР Крим або м. Севастополя, звертається до державного реєстратора реєстраційної служби України в областях та м. Києві. Після отримання відповідних відомостей із Єдиного державного реєстру органи доходів і зборів здійснюють взяття на облік платників за їх новим місцезнаходженням/місцем проживання. Що ж стосується платників податків, які зареєстровані на території Донецької та Луганської областей, діючими нормативно – правовими актами не запроваджено особливостей перереєстрації зміни місцезнаходження (місця проживання) з цих територій та здійснюється відповідно до статей 29, 45 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців». У разі неможливості подання декларації платником податків особисто або уповноваженою особою, така декларація може бути надіслана органу доходів і зборів поштою або засобами електронного зв’язку в електронній формі. Нагадаємо, податкова декларація подається за звітний період в установлені строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків в один з таких способів: - надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; - засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Заповнюємо вірно платіжні документи при сплати податків, зборів, митних платежів та ЄСВ - поле № 1 - друкується службовий код (знак) " * " (ознака платежу); - поле № 2 - друкується розділовий знак ";" ; друкується код виду сплати; - поле № 3 - друкується розділовий знак ";" ; друкується один з нижченаведених реквізитів: значущих цифр менше 8); б) реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України; в) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється Міндоходів (завжди має 10 цифр); у разі здійснення платником податків - юридичною особою сплати за відокремлений підрозділ друкується код за ЄДРПОУ відокремленого підрозділу, за який здійснюється така сплата; - поле № 4 - друкується розділовий знак ";" ; друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу у довільній формі; - поле № 5 - платником податків не заповнюється; - поле № 6 - платником податків не заповнюється; - поле № 7 - друкується розділовий знак ";" ; резервне поле. Платникам податків необхідно заповнювати усі поля реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документу, а саме:
При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками. Сплата за кожним видом платежу та за кожним кодом виду сплати має оформлятися окремим документом на переказ. Міністерство доходів і зборів України зацікавлене в недопущені випадків неправильного заповнення платниками реквізитів «Призначення платежу». Тому заповнення реквізиту розрахункового документа «Призначення платежу» при сплаті платежів до бюджетів різних рівнів має здійснюватися з врахуванням вимог вищевказаного Порядку. Тим самим Міністерство доходів і зборів України сприяє оперативному надходженню платежів за відповідним призначенням. Детальніше ознайомитися з Порядком заповнення документів та списками кодів видів сплати можна на веб - порталі Міндоходів за електронною адресою: minrd.gov.ua.
Джерело: сайт міста Добропілля
|